tisdag 12 april 2016

Hej ryggen, dags att vakna! #törnrosasömn #komigennudå

Det blev styrketräning i gymmet idag - även om en viss kompis försökte övertala mig till att köra thaiboxning istället ;-) men idag var hon ute i ogjort väder. Började med uppvärmning i roddmaskinen, löjligt trötta ben #whaaaaat men 6 minuter stod jag ut i alla fall, extremt långt ifrån nåt rekordtempo men det var ju inte heller meningen #intedagsattslårekordän. 



Idag körde jag 3 set med 6 reps förutom med gummibandet där jag körde 10 reps. Började med assisted chins nivå 14-10-12, hade svårt få kontakt med rätt muskler idag så det var löjligt tungt. Sedan körde jag enarmsrodd med hantel och jag fegade INTE utan baxade fram 22,5-kiloshanteln, tungt men genomförbart. Här körde jag baksida axel med gummiband i setvilan #effektivtvärre. Latsdrag, nivå 8, 7, 7 med utsida axel i setvilan, ländrygg med 5-kilosvikt (har tappat muskler här helt klart!) plussade med framsida axel också. Sedan körde jag bänkpress med 30 kg och vilade i vilan ;-) Tyckte jag hade förtjänat det faktiskt. 

Jag är riktigt stolt över mig själv, att jag prioriterade ett långsiktigt mål framför omedelbar tillfredställelse #herregudjaghållerpåattblivuxen, och att jag klarade av att pressa mig själv rätt hårt. Rätt maffigt att kunna dra fram dom där stora hantlarna faktiskt! 

Finurlade på om jag skulle köra nån tabata som avslut men kände faktiskt inte för det så jag sparkade lite på säcken istället, långt ifrån samma cardioeffekt men å andra sidan slapp jag tvätta håret idag då :-D 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina