torsdag 18 augusti 2016

Stack och gymmade lite på kvällskvisten :-D

En väldigt trött dag när latmasken i mig försökte övertala mig att hoppa över träningen men se den gubben gick inte. Har jag bestämt att jag ska träna så tränar jag, punkt. Det behöver inte bli det bästa passet, det hårdaste passet eller det roligaste passet. Men det blir ETT pass. Och det är det som räknas!

Efter massörens genomgång kändes skuldrorna rörliga och himla fina och så kan vi ju inte ha det så dags att sabba dom igen ;-) #justkidding och axlarna kändes bra så varför inte lite bänkpress? Dessutom kände jag för att plåga latmasken lite så hård biceps och triceps. Japp! Det kör vi!


  • Assisted chins som uppvärmning, 3x8 på 14
  • Latsdrag, nivå 7, 3x8 (tåhäv i setvilan)
  • Bänkpress: 1x10 på 20 kilo, 3x8 på 30 kilo
  • Utåtrotationer gummiband
  • Dropset triceps och biceps (varannat) från nivå 6  (4 reps) till nivå 2 (12 reps)


Det var tunga bänkpressar idag, fick räkna vikterna flera gånger för det kändes som 40 kilo snarare än 30, och ändå försökte jag verkligen att tänka på greppet och att spänna skuldrorna. Jag tyckte inte jag körde tyngre biceps än jag brukar men ett tag undrade jag om det var nåt fel på vikterna ;-)  Det är det ju inte. Men jag funderade på vägen hem om om jag inte ska ta och vila i helgen kanske, ska jag vara ärlig så kändes axeln i bänkpressen, ankel och häl är bättre men inte bra, ländryggen kändes i latsen och ja, ni hör ju. gnäll-Marina är i farten igen ;-) Alltså, kroppen behöver nog få lite totalvila och reparera sig, det verkar ju ändå inte som att Gustaf hinner träna med mig i helgen så det känns som ett bra läge. 

Men vad i hela friden ska jag göra hela helgen om jag inte ska träna? #scary #såmyckettid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina