måndag 15 augusti 2016

Det blev MoveIT idag! #alltidpåenmåndag

Både jag och Emelie lyckades till slut få plats på dagens MoveIT-pass, vi var båda överraskade av den plötsliga anstormningen av träningssugna medlemmar och missade helt att anmäla oss i tid! Gissa vilka två som redan anmält sig till nästa måndag? Japp, yours truly :-D  Jag hade anmält mig på BodyStep som reservplan och det hade varit ett helt okej alternativ, men MoveIT är ju alltid MoveIT liksom ;-)


Coachen hade snickrat ihop ett riktigt bra pass idag, blandat styrka och cardio, och så en överjävlig cardioavslutning på det som verkligen var grädden på laxen och pricken över i-et. Hyfsat trött i hela baksidan så jag var glad att det inte var några galna övningar för den sidan av kroppen :-D

Vår runda såg ut så här:
  • Baksida axel i trx (åhå, liiiite trött här från igår)
  • Planka/saxande ben (planka ok, saxande ben är en övning som min hjärna inte begriper #korkad)
  • Grodhopp med 5 kg vikt (kändes helt okej idag, tyckte jag klarade att landa hyfsat djupt också)
  • Höga knän (är faktiskt jobbigt i 40 sekunder.... )
  • Squat med stång/kettlebell (för lite vikt på stången, körde ass-to-the-grass med kettlebellen för att träna fotledsrörligheten)
  • Burpees / wide mountain climber (ont, jobbigt, #älskarintedetjättemycket)
  • Bröstpress/armhävning (kände mig stark här idag!)
  • Boxning (alltid kul!)
Avslutningen var intervaller med saxhopp, snabba fötter, squathopp, höga knän och armhävningar. Enkla och roliga övningar, me like! 


"Stretchade" (#harkel, vi kan väl kalla det det?) en stund och kafferepade lite, det är för lite kafferep i min träning nuförtiden ;-) Vi får väl se om vi kan råda bot på det på nåt sätt :-D Vi får väl sätta oss och cykla nån timme eller så :-D (Nu sa jag det igen! cykla? #harjagblivitgalen

Hösten innebär också schemapusslande för stora och små, vardagspusslet har många och dåligt passande bitar så jag och Gustaf lyckades inte boka något idag, vi kan ju ta paus en vecka också föreslog han. Paus? Nu skämtar du aprilo... #hjälpdetgårjuinte ;-) Det är ju det här med jobb som liksom förstör hela schemat ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina