måndag 29 augusti 2016

MoveIT-måndag med Matilda

Ynkligt pannben på den här bruden idag :-/  många hjärnspöken och massa tvivel. Känner verkligen inte igen mig själv, skärpning! Men till gymmet åkte jag för är det träningsdag så är det då är det bit-ihop-och-kom-igen som gäller. Tejpade upp min fot, hälsade på goa Elisabeth - som jag temade med idag - och sedan dök Matilda upp som en suprise-gubbe i lådan och sa att idag är hon Gustaf :-D 

Ja det är nyttigt att variera sig. Ja jag behöver mer uthållighet. Ja. Jag VET. Okej. Men jag blir utråååååkad jättefort, nu har jag dessutom noll pannben och då funkar det inte att göra 4x30 sekunder per övning, även om man varvar två övningar med 30 sekunder på varje. Alltså, 2 övningar per station och 4 stationer. Om du minns så höll jag på att dö på thaiboxningen förra veckan när vi gjorde 2-minutersintervaller... Jag är en sprinter, i alla aspekter av livet, jag tror jag lägger till uthållighet på min "anti"-bucketlist. 

Stationerna idag var:
  • Statisk squat med viktplattelyft och pistol squat
  • Skierg/cykel och "around the world" på mage
  • Tuck på pilatesboll och enbensmarklyft med kettlebell (jag gjorde plankan, bolljävlen fastnade i mina skor så jag tröttnade)
  • utall+burpee och baksida axel med gummiband (jag gjorde squat istället för utfall)
Förutom att Matilda nog hade lite väl höga tankar om gänget och tyckte vi skulle göra unassisted pistolsquats tillsammans med den statiska lårövningen ;-) så var det ju ett bra pass. Men för mig, just idag, var det plågsamt från början till slut. Min inre krigare var uddlös och svag. Jag måste se till att få sova lite bättre, då kommer jag igen! För det gör jag alltid!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina