fredag 12 augusti 2016

Jobbstart, vilodagar, återhämtning och reservplatser

Torsdag och fredag blev vilodagar för mig denna vecka, torsdag är ju "normal" vilodag och eftersom jag jobbade i Göteborg idag så fick det bli vila även idag.

Kroppen behövde vila, passet med Gustaf i onsdags har satt djupa spår #haha, igår kväll satt jag i soffan och bröstmusklerna vibrerade av sig själva, kändes som om nån satt elektroder på dem :-D Axlarna är trött-trött-trötta, tricpes och biceps förvånansvärt pigga. Jag tror att det är dags för lite massage snart, jag har dessutom en tid hos Dennis-Osteopat i slutet på augusti, den krockar lite med en jobbgrej men jag hoppas kunna lösa det på nåt sätt. När man tränar såpass mycket som jag gör känns det viktigt att vara snäll mot den och få en "check-up" av massör och osteopat lite då och då.

Jag hängde inte riktigt med i år heller, när gymmet fylls på så här när semestern är slut, så jag blev lite sen med att boka måndagens MoveIT och blev sjunde reserv.... #jädraskitockså ;-) Här har jag kämpat på hela sommaren och så blir jag "undanskuffad" av horderna av återvändande träningssugna medlemmar :-D #skojarbara Blir till att ställa väckarklockan i fortsättningen så jag säkrar min plats på mitt favoritpass!

I morgon blir det lite oväntat thaiboxning på hemmaplan! Ses då!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina