måndag 22 augusti 2016

Osteopatbesök och ett lite rumphugget MoveIT och lite planering

Japp, idag var det dags för besiktning hos Osteopat-Dennis, var faktiskt lite nervös över vad jag skulle få för "dom" på foten (som jag alltså stukade på en thai-träning i juni). Efter lite vändande och vridande och undersökande så konstaterade han att jag har ett kollapsat fotvalv och en av det orsakad inåtrotation av foten och det är det som ligger och irriterar ankeln. Well, the good news är att jag har gjort helt rätt som tragglat tåhävningar för det är det som är botemedlet så fortsätta med dom. Axeln lider av sitt inklämningssyndrom igen, han ökade på rörligheten och fick igång lite cirkulation igen så den ska nog snart vara på banan, det är jag säker på.

Anledningen till det rumphuggna MoveIT-passet är att jag egentligen inte borde träna idag, enligt Dennis, men alla pass är faktiskt inte för den fysiska hälsan, för mig är MoveIT med Emelie lika mycket en mental paus och något som ger mig energi så jag ville verkligen inte hoppa över det. Så, helt på eget bevåg ;-) så körde jag ändå. Extremt anpassat efter att både foten och axeln inte skulle belastas. Fick framförallt absolut inte hoppa. Och vet ni, det gick jättebra, jag blev till och med lite svettig #haha #hurgickdettill. Jag hade tejpat foten enligt youtube-instruktion för kollapsat fotvalv och belastade inte axeln alls utan bytte ut övningar till sånt som funkade bättre. Kylspray på efteråt.

Efter passet haffade jag coachen för ett litet snack om hur vi ska lägga upp och försöka få ihop hösten, det blir inte lätt men det blir nåt ;-) Jag får återkomma i frågan när jag kommit lite längre i förhandlingarna :-D

Tack alla galna vänner för dagens pass! Och tack coachen för att du lät bli att kasta tegelstenar på oss ;-) #väldigtinterntmenroligtskämt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina