lördag 13 augusti 2016

Thaiboxning med extra fys ;-) #englishsummary

Gustaf hade inte tid med mig i helgen så jag skickade iväg en fråga till Bi om jag kunde få dyka upp i Thailokalen och sparka lite säck under tiden dom har sommarträning, och då tyckte han jag skulle komma och slåss lite med Anna istället så då gjorde jag det ;-)

När jag kom till lokalen var en av mina gamla kompisar där, som jag inte träffat på fem evigheter minst! Erica ♥ har tränat thaiboxning väldigt länge men haft ett litet uppehåll så nu hoppas jag vi kommer att träffas lite oftare i fortsättningen!


Bad news är att ankeln gör ont på dom mjuka mattorna #fulaordikubik, en del av träningen idag var kryp/åla/hoppa och det gick bra sålänge jag inte dessutom behövde belasta ankeln i max vinkel/rörlighet.

Good news är att den inte kändes alls under mitsträningen.

Passet idag var alltså:

  • Uppvärmning på formen spring runt tills du är så yr att du ramlar ;-) Eller som vanligt är det bara jag som blir yr :-s 
  • Fysträning på golvnivå, åla, hoppa, squatta
  • Mitsträning 3 ronder, 4 raka, ducka, 2 krokar, 1 höger. Repeat :-D Jag tycker jag är liiiiite snabbare, men fortfarande långt ifrån där jag vill vara! #högaambitionersomvanligt
  • Intervallträning, kettlebell, wall balls, throw balls och rep. TVÅ MINUTERS intervaller. För en tabata-junkie som mig är det ett maraton. Sjukt jobbigt. 
  • Härlig stretch i yoga-format av Erica, suuuuuuperbra, skönt och välbehövligt och två nya balansövningar för mig att bemästra! 
Superhärlig träning och jag längtar tills höstterminen börjar!

Jag vill passa på och tipsa om en blog jag hittade: http://liftfightlove.com/  En thaitränare i Kalifornien som skriver både informativt och insiktsfullt om thaiboxning som sport och träningsform. 

English summary:
Today I visited the summer training in my Thai boxing club since my PT didn’t have the opportunity to train me this weekend. Had a lots of fun and met an old friend (experienced Thai boxer) that I haven’t met for ages, so great to meet her! The training today was mixed cardio / strength and mits training and as a round up we got some yoga inspired stretching guidance which gave me two now balance acts to practice on! My ankle was not very happy with me, it hurt when I did some of the exercises on the soft mat :-/ not good. All in all a very good training and I can´t wait for the next semester to begin!

I found a blog written by a Thai boxing trainer and she writes both informative and insightful about Thai boxing as a sport and as a way of exercise! http://liftfightlove.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina