söndag 14 augusti 2016

Jobbat på baksidan idag :-D av kroppen alltså! #styrketräningisdashit

Borde kanske somnat lite tidigare igår om dagens pass skulle blivit ett toppass men med de förutsättningar jag hade idag tycker jag att jag gjorde det riktigt bra!

Planen var att köra baksidan av kroppen, uppifrån och ner, och hör och häpna, jag höll mig till planen, dessutom inklusive BÅDA mina rehabövningar ;-) Skyhöga vuxenpoäng på det! #duktigtjej

Körde 3x 10 reps på samtliga övningar idag. Började med klassiska backflyes i cable-crossen, det är lite svårt att få till rätt vikt i cablecrossen, jag körde på 4,5 per sida, det är nog egentligen lite lågt men men ;-) Därefter utåtrotationer med gummiband, tråkigaste men nyttigaste övningen. Jobbade mig neråt på ryggen och körde latsdrag, nivå 6, lagom tungt för 3x10, inte megamega men jag fick ta i på sista repsen. I set-vilorna körde jag tåhäv på låga stepbrädan, #hälrehab. Och nu kommer ännu mera vuxenpoäng, man kan ju nästan börja tro att jag skulle klara mig utan Gustaf #haha #inteenchansskojarbara, jag gjorde ländryggsresningar! På egen hand! 3x10 med fem kilo på nacken. DET gjorde fasen ont överallt, inklusive i hjärnan. Blev yr som en tok, som vanligt, och lätt illamående och fick sitta en lång stund innan jag kunde gå vidare! Men dom blev gjorda och jag är sjukt stolt över att jag gjorde det! Nästa anhalt, hamstrings! Körde back-kicks i cable-crossen på 18 kg, tog inte ut mig helt här eftersom jag planerat att även köra mina bollyft, och där brukar jag ju bara köra 8 reps så utmaning idag att köra 10 istället! Fixade det men det var mycket pannben dom två sista! Avslutade med lite mer tåhäv innan jag gick in på grand finale! Boxningstabata. Körde med handskar på säcken, 2x4 minuter i nån slags tabata-intervaller men jag bytte bara övning i vilan, vilade helt några få gånger men körde i princip hela utan vila. Kul!

Stretchade och avslutade med att prova den där balansövningen som vi gjorde igår, fast på hårt golv, då var det mycket lättare och jag satte den! Wihoooooo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina