lördag 27 augusti 2016

Tema: Frustrerande! - Lätt-sparring-pass med yoga-avslut - thaiboxning!

Betydligt färre deltagare på passet idag än i torsdags, men precis lagom många tycker jag! Tränare var Svempa och idag var det sparring hela passet. Lätt-sparring, dvs inte med hårda träffar utan med kontroll. Jag får kämpa lite med självförtroendet för nu är jag ju sämst i gruppen ;-) Jag upprepar för mig själv: Lyssna, Titta, Lär. Alla är barn i början. Men det blir frustration ibland när jag gör saker jag VET att jag inte ska men kroppen liksom reagerar av sig själv. GAHHHHH. Typ att min armbåge går ner i blocket istället för knät upp eller att jag använder mina handskar som klubbor #hurbrafunkardetdå.

Sen har ju kanske jag och Anna inte jättebra kontroll alla gånger så ibland blir det för hårt, också frustrerande!

Efter 45 minuters sparring så rinner svetten över hela kroppen, och det är lite konstigt för det känns inte som om man "gjort något", men ändå är man toksvett! #fasenjagglömdehandduk. Och jag älskar den känslan, trött men på ett sjukt skönt sätt!

Lördagspassen kommer att avslutas med att Erica kör lite yoga med oss, nåt slags "thaiboxnings-yoga" som hon sa ;-) för nej, det kanske inte är den mentala biten vi behöver utan statisk styrka, balans och fotledsstabilitet är det primära målet! Skönt, kul och välbehövligt. Det blev oerhört tydligt hur mycket mer instabil min vänstra fot är, flera av övningarna hon kör har jag gjort innan, både i bodybalance och på egen hand och då vet jag ju till vilken grad jag "borde" klara dom. Och höger fot / rörlighet är liksom i linje med det. Vänster är det INTE. Åkej, you guessed it, FRUSTRERANDE.

Fick tejpen att sitta fast lite bättre idag men har ändå köpt ett annat fabrikat så får vi se om det funkar. Investerade i lite kinesilogytejp också. Dessutom slog jag till på ett par smellwell-påsar till mina handskar. Återkommer med recension senare!

End of the day kände vi oss ändå som champions, jag och Anna ;-) och snygg kände jag mig också i mina nya thaishorts! (helt omöjligt klara sig på ett par) Nu känns det som en hel evighet tills torsdag när jag får boxas igen. Måste råda bot på det här, så kan jag ju inte ha det tänker jag. ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina