tisdag 23 augusti 2016

Åh herregud så trött - men är det träningsdag så är det! Styrketräning blev det!

Det är faktiskt inte alls lika kul att styrketräna när jag inte får göra vad jag vill utan måste tänka på att inte skada ditten eller belasta datten #barnsligtsur, men jag kan ju inte sitta hemma och nöta sönder soffan heller så bit ihop bara! #kaxigareänjagkändemig. Jag var dessutom en riktig tröttmössa idag och gäspade (!!) flera gånger på gymmet. #skämskudde. Och jag SKA fokusera på det som är viktigast - boxningen - och då är det fånigt att gå och skada sig i gymmet, så är det ju ;-) #jagvetgustafduharrätt,

Efter att ha inlett med 3x10 benböj (knappa 90 grader eftersom fotledsrörligheten faktiskt satte stopp sen) i smitten på 30 kilo så var det jag mot lårcurlmaskinen. Stålsatte mig. Försökte uppbåda kraft och mod. Messade i desperation en kompis och fick världens bästa pepp tillbaka #skrattadehögt #duärbästvännen!


Eftersom jag inte var ett dugg sugen på att få en tegelsten i huvudet så satte jag in pinnen på 41,5 och körde 3x10 reps. Som vanligt är det dom sista två som är jobbiga. Fast nu gör jag dem utan att coachen tittar på, så har det inte alltid varit ;-)



Dennis har godkänt smal rodd som ryggövning (får inte göra latsdrag pga axeln) så den körde jag 3x10 på nivå 6, och *harkel*jomensåatt, inte det tyngsta idag om vi säger så #dagensmaskning #somattfuskaipatiens. Det händer ju aldrig när jag tränar med Gustaf... because Gustaf be like:

#medDarthVaderröst 
Hade ju en baksida kvar också, för att skona fotleden så fick det bli maskin idag, vågade inte göra bollyft eller backkicks eller nåt sånt. Den maskinen är rätt jobbig att ställa in men jag gjorde så gott jag kunde och så öste jag på med 31,5+10, 3x10 reps här också. Försökte vara noga med att hålla emot på tillbakavägen och inte bara släppa vikten. Här kom Pia och peppade lite #youmadeadifferencelövly

Tåhävningarna då undrar du kanske? Jodå, jag har gjort tåhävningar i massor. Körde i setvilan och efter baksida lår. Körde sedan också tåhäv på balansplatta och några stretch/balansövningar.

Hemma återstod, som alltid, den största utmaningen - få av sportbh-n :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina