söndag 28 augusti 2016

Styrketräning inklusive kafferep - 5 x 5 - överkropp!

Emelie och jag konstaterade idag att fem-gånger-fem är ett bra upplägg för då hinner man mycket kafferep i setvilorna :-D #förkafferepärocksåviktigt men det tar galet lång tid! Så här i efterhand fegade jag kanske lite mycket på vikterna idag, Gustaf I need you! #måstefåtillenptsnart men som kompispass med kafferep var det helt perfekt ;-)

Överkropp idag då alltså, helst skonsamt för axlarna dessutom, jag finurlade därför fram det här passet:

Uppvärmning: Assisted chins

  • Bröstpress med hantel på bänk 12,5 kilo
  • Marklyft 50 kilo
  • Assisted dips / tricpespress?  14
  • Stående lats 31,5/36
  • Hakdrag - kablecross 31,5/28
  • Smal rodd 7 (8 i sista set)
  • Utåtrotationer (för mig, Emelie gjorde strikta axelpressar)
Vi skulle gjort en hög magövningar också men vi hann faktiskt inte det så det får bli en annan gång, tiden rann iväg.... #kanblisånärmantjattrarmeränmantränar.

Jag försökte göra ett pass där vi kunde jobba sida vid sida (för att kunna snacka i setvilorna då alltså #fiffigtvärre) och då är ju cable-crossen toppen så vi gjorde både stående lats och hakdragen där. 

Vi är faktiskt lite trötta på vanliga selfies nu, men har sjukt dålig fantasi :-D Emelie ville att vi skulle stå på händer, men det kan jag inte - än - så istället demonstrerar vi här hur starka vi är genom att hon sitter på mina axlar #haha #heltknäppamengrymtstarka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina