tisdag 9 augusti 2016

Cykel, simbassäng och gym - trippelfys med andra ord!

Sista semesterdagen för mig och jag började med att cykla med lillebror till en kompis. Rejäl motvind och det slog mig att jag var inte ens andfådd, alltså, visst, vi höll inte nåt OS-tempo precis ;-) men för 2 år sedan hade jag inte ens gett mig på den cykelturen. Det är ju det här som är den verkliga vinsten med min förändring, att orka mer i vardagen! Det är bra att bli påmind om det ibland när vikterna på gymmet känns tunga #eyesontheprize

Sedan var det dags för lite simbassäng, jag lovade att coacha en kompis som springer hinderlopp i lite simning. Killen är stark och har bra kroppskontroll(kolla hans insta här!)  men loppet är på lördag så jag fick göra vad jag kunde ;-) Tyvärr var det en simklubb på besök i simhallen så min plan att gå på kanten gick åt pipsvängen så jag blev simmande coach idag :-D När vi simmade tillsammans blev det också tydligt hur stor roll teknik spelar i simning, jag hade inga problem att hålla jämn fart med honom som är mycket starkare och i mycket bättre kondition än vad jag är, det är min teknik som hjälper mig där. Så, vi tränade på att hitta lugnet, hitta det meditativa i simningen, att hålla tekniken även när pulsen drar iväg. Jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst på lördag! Hejja Markus!!!

När jag simmade kände jag inte av axeln alls! YEY! Framsteg! Men några timmar senare molvärker den tyvärr igen. Om jag bara kunde fatta varför jag kan göra typ allt utom att simma? #vadärvälenbalpåslottet, tur jag har bytt sport till thaiboxning nu :-D

Avslutade mitt trippelfys med ett pass på gymmet. Dags att göra nåt kroppen inte väntar sig så jag ökade till 5 set x 8 reps idag. Eftersom jag redan från tidigare pass behövde vila axeln och därtill lite simning idag då så kändes det som att ett rent benpass var det enda möjliga och det var vad det blev!


  • Sittande benpress 85,5
  • Knäböj i smit 30 kg
  • Bollyft 8 kg
  • Rehab: oviktade vadpressar
  • Benspark i maskin 31,5
  • Lårcurl 31,5+4,5
Inte världens tyngsta pass men alla kan ju inte vara det har jag hört ;-)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina