måndag 1 augusti 2016

Nu är det slut på sötebrödsdagarna - fullsatt MoveIT!

Det har varit mer än lite stiltje på gymmet de senaste veckorna, det gör absolut inget när jag tänker mig att styrketräna, tvärtom ;-) men det ÄR roligare och mer givande att köra pass om man är fler än, säg, tre :-/  personer :-D Idag fullsatt MoveIT så härligt att se alla gamla träningskompisar igen! Välkomna tillbaka!

Dessutom finbesök från huvudstaden, Katarina är hemma! Tog såklart tillfället i akt att teama med henne ;-)  Coachen körde samma upplägg som förra veckan med 2 intervaller om 40 sekunder per station, 4 stationer och sedan cardio-intervaller, sedan 3 stationer till och sist fler cardiointervaller. Cardion idag var i första omgången skridskohopp och höga knän och i andra burpees och tre varianter av mountain climber, dom två sista gör jag mot en stepbräda, dels för att inte belasta handlederna men också för att mina armar helt ärligt är för korta i förhållande till mina ben! Det är faktiskt helt onödigt att ha så långa ben som jag har om man inte dessutom är trådsmal och kan vara modell, vilket jag inte är och aldrig kommer att bli. #näjagärintebitter #playingmycards




Dagens Pass i min och Katarinas ordning

  • Skivstångsrodd / rulla vikt (underarm)
  • Utfall med kettlebell
  • Benindrag och tuck i trx
  • Vandrande armhävningar
  • Axelpress m hantel
  • Baksida axel med gummiband
  • Ländryggsresning med kryss

Förutom att jag är komplett värdelös på utfall så tycker jag att jag inte maskade alltför mycket i nån övning, svettig blev jag i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina