fredag 29 juli 2016

Dagens tips: ät lunch om du planerar 27 minuter högintensiv träning i form av Grit Cardio :-/

Lånar dagens rubriksyntax av min goda vän ♥ Ullrika ♥, hon brukar ha gott om tips i sin blogg ;-)

Första gången med Grit 17 för mig. Bra och roliga övningar tycker jag, det är alltid lite svårt att disponera krafterna första gången, det är ju fullt möjligt att köra helt slut på sig själv i första låten om man vill det ;-) men då missar man ju dom andra 21 minutrarna av härlig träning :-D

När man kämpat sig förbi grit-döden, då skiner man på mer än ett sätt! #glitterpölarpågolvet 
Det är samma avslutslåt i alla grit-passen i release 17 nämligen ett beep-test med burpees. Förra veckan skällde jag lite på mig själv efter den låten för då insåg jag ju att jag hade klarat av att göra fler. Så idag bestämde jag mig för att jag skulle göra alla men istället låta bli at hoppa från nivå 5, bra beslut, det gick ju... även om det var med tunnelseende och mer än lätt illamående. Så här efteråt inser jag ju att jag var bra nära att svimma, men jag höll mig på rätt sida. När jag sedan ligger där och inte kan uppbåda kraft att göra nån planka så slår det mig, ledighetens baksida, ingen reda med maten... herregud jag har ju inte ätit lunch! #facepalm #syntaxerror #göromgörrätt. Lyckas ta mig hem, mumlar nåt till maken om "måste äta fort" så jag drar i mig en Oatly Recovery (riktigt god och innehåller bara bra saker!) och tre nävar glutenfria kex, en kopp kaffe senare och jag börjar känna mig som människa igen.

I morgon finns en överhängande risk att träningen blir nedprioriterad, dels är det stadslopp och min bror ska springa (hejja brorsan!) dels behöver vi förbereda lite 11-årskalas ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina