onsdag 20 juli 2016

PT-pass # 61 - Var försiktig med vad du ber om - du kanske får det ;-)

I måndags frågade Gustaf mig om jag hade några önskemål för onsdagspasset - och jag svarade (som jag gjort den senaste tiden), jag vill köra TUNGT. Jag känner mig liksom stark och frisk och cool när jag får leka med dom stora hantlarna. Det är en helt ny känsla för mig, att vara stark. Och det är en förbaskat skön känsla! Jomensåatt. Jag fick precis det jag ville. #watchwhatyouwishfor

Så, efter en dag på stranden med liiiite för mycket sol på näsan så värmde jag upp ordentligt på bandet (oj oj oj vilken träningsvärk jag har i baksidsidan!), körde stretch och balans och kunde inte låta bli att sparka lite på säcken också.... Den står ju bara där och ser sparkbar ut liksom ;-)

Tema idag var överkropp, med början på baksidan. Dags att vakna ryggen! Först en liten uppmjukningsövning för ländryggen, välbehövligt! Sedan enarmsrodd #hejtungahantlar, följt av breda latsdrag (sittande och stående) och smala latsdrag - där tog han i liiiiite för mycket, alltså ELVA i viktmagasinet. Elva. Jag är på åtta liksom ;-) Så jag fick köra på 9 istället - tillräckligt tungt! Kettlebellssvingar som pausövning #hehe #hanärlitegalenmenjaggillardet, Sedan fick jag köra bänkpress, den där brottningsvarianten och med 40 kilo, och sedan med bara stången, alltså hur den kan vara så tung då... Vid det här laget var jag löjligt svettig, jag menar det är ju inte 35 grader varmt i gymmet :-) Vi körde också benböj med kettlebells, core, sinnessjukt många bicepscurls. Sedan var jag skakig, trött och lycklig. #Hårdjävlaträning helt enkelt, precis i min smak. Tack Coach!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina