lördag 9 juli 2016

Semesterpass #8 trappintervaller

När jag först såg amfiteatern här så tänkte jag att wow den är perfekt att springa i ;-) #jajajagärknäpp Sedan har det liksom inte blivit av men idag när jag ändå var uppe med tuppen för att paxa solstolar så kändes det som att idag var dagen :-D

Vi hade ett äpple på rummet så jag tuggade i mig det och snörde på mig skorna och laddade pulsklockan.

Jag tänkte mig intervaller om 10, det är 16 trappsteg och så var planen 10 sådana. Vid fyra började låren skaka och jag tänkte att 10 är omöjligt. Men 8 ska jag göra! Jag vilade mellan varje tills pulsen var nere på 130 och sedan körde jag igen. Jag hade ett gäng städerskor som åskådare och dom diskuterade nog min mentala hälsa tror jag #såfickdomnågotattprataom :-P

När jag hade gjort 7 så tänkte jag att nu jäklar får du din gamla latmask röra på benen, no way att jag inte gör 10 om jag så ska krypa upp dom sista! Och så fortsatte jag.

Efter 50 minuter i 30 grader och sol var jag både kokt, stekt och mina lår skakade helt okontrollerat så då var jag klar #workoutcomplete och sjukt nöjd över:
1600 trappsteg
600 kcal
Medelpuls 135

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina