måndag 18 juli 2016

Ordningen återställd - Måndag = MoveIT #detvartungtidag

Jag trodde ju det skulle bli en kakbit att köra cardio här hemma i "kylan" efter att ha kippat mig igenom tabata-intervaller i trettifem graders värme i Grekland. Men tji fick jag! Kändes mer som en slägga i huvudet faktiskt och hade svårt att inte vara lite besviken på mig själv för att jag inte höll ens i närheten av - för mig - godkänt tempo. Var är mitt pannben? Så här kan vi ju inte ha det. #gahhhhhh Tröstade mig med att boka ett PT-pass på onsdag och förhoppningsvis ett boxpass på lördag, det kommer nog att pigga upp mig lite hoppas jag :-D

Vaknade med träningsvärk. WHUT? liksom. SÅ hårt körde ju inte Gustaf och jag igår, tyckte inte jag i alla fall. ;-) - jag menar 180 kilo i benpressen är ju inte toktungt direkt, men å andra sidan har jag ju inte kunnat köra benövningar med några tunga vikter på semestern, som Gustaf så korrekt påpekade idag när jag beklagade mig så... ;-)  Hejja kroppen som fungerar säger vi då!

MoveIT idag var mer cardio-fokuserat än vanligt med många kroppsviktsövningar, det hindrade inte mina lår från att ta tokslut så #missioncompleted liksom :-D


  • Höga knän/snabba fötter
  • Planka på raka armar med benlyft
  • tricpespress/dips
  • 5 squat / 5 squathopp
  • TRX - baksida axel + lats
  • core 3 crunch + fällkniv
  • djupa armhävningar
  • horisontell benböj + side climber
  • mountain climber + burpees 
Sedan lite gemensamma avslutande intervaller. 

Och även om det var tungt och jag undrade på vägen varför jag inte orkar och slog lite på mig själv mentalt så är jag ju ändå nöjd efteråt. Jag gick dit, jag gjorde det. Committment IS a choice. Jag valde mig och min träning! 


PS nya mobilkameran är så bra att jag fick ägna några minuter åt "blemish fix" #haha 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina