lördag 2 juli 2016

Semesterpass #3 armar och core och ett litet maxpulsrekord

Lördag morgon, rise and shine! Normalt tränar jag ju thai-boxning på lördagar, jag har hittat en kickboxningstränare här som kan träna med mig, han ska höra av sig med några tider han kan, ska bli asroligt!

Idag körde jag ett gott-o-blandat-pass med olika curls, pressar och crunches, armar och core alltså. Hittade en 7,5 kilos hantel, den är perfekt!

Sedan körde jag 2x4 minuters tabata och klockan visade sedan på högsta puls 224. Alltså det tycker jag är rätt bra, även om värmen hjälper till :-D



Idag tittade jag lite noggrannare på väggen och jag tycker nog att det här är liiiiite falsk marknadsföring



Och den som gjorde den här hade nog otur när hen tänkte :-D

2 kommentarer:

  1. Är dålig på att ha koll på min puls under träningspassen men tror jag maxat på 180 nångång i början, nu när jag har lite (läs: m y c k e t) bättre - men ändå inte bra - kondition ligger jag max på 172 kanske. Fast jag tar sällan ut mig så brutalt nu som jag gjorde i början iofs. Och siffran som sådan säger mig inte ett dugg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det ett sätt att se att jag ligger på den intensitet som jag vill, att jag inte maskar ;-) och så ser jag ju att jag får bättre kondition när jag kan trycka upp pulsen högre. Men jag använder den verkligen inte varje pass.

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina