måndag 11 juli 2016

Semesterpass #9 Boxning igen! #happygirl

Idag var det dags för mitt andra pass med George. Jag laddade upp med att halka på klinkersgolvet och slå i min vänstra gluteus maximus rejält... #intefiffigt Av nån anledning har jag också en extrem träningsvärk i vaderna sedan trapp-passet #intehellerfiffigt, när jag sprang kände jag bara det i rumpa och lår så att vaderna hade fått jobba så hårt insåg jag inte.

Passet idag var först lite vanlig uppvärmning, inte för att man behöver "värma sig" när det är 35 grader ute men men ;-) Sedan mitsträning kombinerat med en hutlös mängd armhävningar och vidrigt många Situps :-D Han visade mig en ny defense-manöver för kickar idag, den kan nog bli en bra joker :-P Annars mycket snabbhet i slag, mer aggressivt än vad jag känner att träningen är hemma. Skitkul, men precis hur jobbigt som helst, hade ingen pulsklocka men var helt säkert uppe på över 180 flera gånger. Han är hård, George. Det är bra, jag behöver det! Känns så sjukt bra i kroppen nu.

Short summary in english: Today my second session with George. Earlier today I fell and hurt my gluteus maximus, not the best warm-up ;-) but I can handle pain, so I decided that that was not stopping me :-P Started with a short warm-up (in 35 degrees ;-)) and then almost a full hour of mits-training and a lot of push-ups and sit-ups :-D Had so much fun, and was so tired, he is a hard trainer, George, but it was exactly what I needed and now my body feels great!

Hope to see you in Sweden sometime in the future George!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina