fredag 15 juli 2016

Inte så ofta en fredag - styrketräning!

Jag bokade mig på Grit Plyo idag och hoppades att rumpan inte skulle göra för ont, väl på gymmet så var plyon bytt mot strength och SÅ mycket kände jag inte för att utmana min blåslagna gluteus maximus så jag gick in i gymmet istället. ;-) #herregudvadvuxet

Började med att köra lätta squats i smit-en, bara stången, körde 2x10 bara för att mjuka upp rumpan och se vad den tålde, den kändes, men det var samtidigt skönt att få lite blod till muskeln så det var nog precis vad den behövde, men tyngre än så, nä, det får vänta. #katjinginpåvuxenkontot

Jag körde sedan igenom nåt slags överkroppspass, absolut inte supertungt och absolut inte till failure men sisådär lite lagom för att väcka kroppen och ladda för söndagens pt-pass. 

  • Assisted Dips, 3x6
  • Baksida axel med 5 kg hantel 3x8 
  • Bänkpress, 3x8 med 25 kg
  • Frivändningar, pumpstång + 17 kg, 3x8
  • Small sittande rodd, 6+vikt, 3x8
  • Armhävning på fötter 3x6
  • Tuck-indrag i trx 18 st
  • Excentriska chins i olika varianter


Kände mig nöjd och klar och cyklade iväg till Teliabutiken och hämtade min nya mobil. Så nu ska jag svära över att installera och installera om tre mobiler, det tar nog ett dygn eller så *haha* Jag fick en action cam på köpet så den kan vi förhoppningsvis ha lite kul med i sommar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina