lördag 23 juli 2016

Thai-pass # 6 / PT-pass # 62 - Thaiboxning #herregudsåroligtdetär

Idag offrade jag en halv dag på stranden för att istället åka till Varberg och Nak Muay där Gustaf och jag tränade thaiboxning. Alltså, det är SÅ otroligt roligt, jobbigt, svettigt, frustrerande, ont ;-) , och herregud så jag älskar det! Alla delar av det!

Körde lite rep först, sedan några hoppa-springa-runt-och-värma-upp-varv och sedan över på väsentligheterna :-D Skuggboxning först, fokus idag på att rätta till mina slag, jag tar fortfarande sats för långt ner och avslöjar mig för tidigt. #hurjäklasvårtskadetvaradå Sedan mitsträning, slag, sparkar, blandat högt och lågt. Roligt, nyttigt och lärorikt! Och frustrerande, ett steg fram, två tillbaka.

Jag har nu landat i det där träsket där jag bekriper hur ruskigt lite jag kan och hur mycket mer det finns att lära och jag vill ju kunna allt NU, jag kommer ju aldrig kunna allt det fattar jag ju ;-) lite väl sent att börja i min ålder om man har dom ambitionerna. #noshitsherlock

Efter mitsträningen så fick jag ÄNTLIGEN sparras mot Gustaf! Sparring är roligt, men svårt och det gör ont ibland, och det är en mental utmaning att behålla lugnet när man fått en smäll, något jag har liiiite svårt för. #haha #hetlevrad, Jag klarar att hålla fokus i några slag, jag har nån slags plan, som Gustaf såklart massakrerar på 2 sekunder och sedan pang-pang-pang. Och det är bara att fly undan och försöka igen Jobbigt och svettigt och så roligt så jag liksom aldrig vill sluta! Jag tror nog att jag fick in ett eller två slag på honom i alla fall, och nån spark där han kanske inte var helt uppmärksam, resten av mina träffar var ju sånt han gav mig ;-) men det gör inget, för jag lär mig så otroligt mycket! Och så är det bra att vara solbränd för då syns inte blåmärkena så tydligt ;-) Så går det när man inte lyssnar och går åt samma håll hela tiden #haha #ärhuvudetdumtfårkroppenlida

Avslutade med 3x4 minuter mer fysinriktade mitsronder och seda var jag heeeelt slut. Och lycklig. Hemma liksom.


PS Gustaf är svår att få med på bild ;-) lyckades inte övertala honom idag heller så ni får nöja er med mig, igen ;-)  DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina