söndag 24 juli 2016

Vem bangar gymmet? Inte jag! Styrketräning på en söndag - legday!

En hel dag i horisontellt läge på stranden är inte en ursäkt för att skippa gymmet ;-) snarare tvärtom, desto större anledning att pallra sig dit, det har inte gått åt många kalorier idag, gjorde några sprintrusher i vattnet släpandes på barnen men det var allt :-D

Rent kostmässigt var kanske inte dagens måltider den ultimata uppladdningen, till lunch åt jag 3 bananplättar och 2 mackor (bovetebröd), till mellanmål ett äpple ;-) Men, alltså, jag gör inte heller rätt varje dag ;-)

Hojjade iväg till gymmet med gott humör och planen att köra ett rejält benpass, det har jag förtjänat tänkte jag #haha. Hör o häpna, jag höll mig till planen! Har bara lite ont (som i blåmärken) i låren efter igår så det gick hur bra som helst att köra ben! Hyfsat tomt på gymmet klockan sex en söndag kväll - jag blev förvånad faktiskt! Well, desto mer plats för mig :-D

Jag värmde upp med lite oviktade squats i trx-en och gick sedan iväg och körde benböj/squat i smit-en (90 grader), jag la på 10 kg så 30 totalt, körde 3x8, borde kanske haft 2,5 kilo till på stången om jag ska vara ärlig. Därefter vadpressar i benpressen, 40 kg 3x30. Ont, men ruskigt välbehövligt. Hämtade därefter en 8 kilos medicinboll och körde liggande benlyft 3x8, jag är förvånad över att jag orkar det faktiskt. #starkareänjagtror. Körde sedan enbenshopp på hög stepbräda, det är läskigt alltså men jag behöver verkligen den spänstträningen! 3x8 per ben. Därefter lårcurl, tänkte att jag provar och det funkade bra, 40 kilo, 3x8. Å ja, Gustaf jag vet, det var för lite ;-) men jag fegade ur! Avslutade sedan med benlyft utåt i cable-crossen (jag vet att det är inte den bästa övningen i boken, den bästa är att träna med mottryck som jag gör med Gustaf men nu hade jag ingen PT med mig idag så då fick jag göra nåt annat ;-)  )

Till sist lite tabata, körde 2x4 minuter, lyckades väl inte hamna i tabata-döden men svettade mig helt glittrig i alla fall.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina