söndag 7 augusti 2016

En gott-o-blandat-påse styrketräning på söndag förmiddag #lovingit

Idag stämde jag träff med Emelie i gymmet för lite blandade småhopp. Coachen har rekommenderat att jag tar det lite lugnt med benen så jag är duktig och lyder (nästan). Superroligt att ha Emelie tillbaka på MH, det har känts lite tomt och ensamt i sommar ;-) Lite enklare att hålla på bra set-vilor när man har nån att snacka bort dom med :-D

Dagens pass 3x8:

  • Enarmsbröstpress (cable cross) 
  • Latsdrag nivå 7
  • Tricepspress med rep
  • Biceps cable cross 
  • Frivändningar m press liten stång 20 kg
  • Bollyft m medicinboll 
  • höftlyft med viktplatta
  • tuck-peak trx
När vi var klara med det joinade jag Linda för lite styrkelyftsövningar. Vi körde marklyft 60 kg x4 och 70kg x 3, gjorde försök på 80 men den var tung som en sten idag. Sedan fortsatte Linda en bra bit till, sjukt stark du är Linda! 

Därefter bänkpress, började på 30 kg och körde 6 reps, ytterligare 2x6 på 32,5 sedan var jag död. Fick hålla mycket fokus på att inte ta i med axlarna idag, min högra gnällde till lite precis i lyftet, kändes inte efteråt men onödigt att fresta så jag ökade inte från 32,5 idag. 

Kroppen känns stark och frisk just nu och det är superroligt att träna och jag blir så pigg och glad! Nu laddar jag för en höst med ännu fler målgångar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina