måndag 8 augusti 2016

Älskar måndagar för det är moveit-dagar! #gohardorgohome

Ingen måndagsångest här inte utan bara en spänd förväntan på vad coachen ska ha satt ihop för roligheter till oss på MoveIT-passet! Nu när alla är tillbaka efter sommarlovet så är det ännu roligare tycker jag! Massa glädje, endorfiner, svett och energi - galet bra jobbat av oss allesammans! Jag tror faktiskt att Pernilla har rätt, Motionshuset HAR världens bästa medlemmar! #kärlekikubik

Jag brottas fortfarande med mina hjärnspöken så pulsklockan åkte på och jag VET att jag inte är trött om jag har under 170 i puls, och enligt klockan var jag inte trött på hela passet ;-) Mitt huvud och mängden svett som rann från min näsa håller inte med, men jag tänker inte bråka med objektiva mätetal, analytiker som jag är :-D #siffrorljugeraldrig Så, max idag 167, snitt var modesta 131 men då var det ju några lågpulsövningar också ;-)

  • Dagens "jag känner mig stark" var underarmar, hade kunnat ha mer vikt där faktiskt! 
  • Dagens "jag älskar inte den jättemycket" var horisontella benböjen, alltså så lite som 40 sekunder med dem gör att låren ger upp. Vi slutade med den. Sedan följde lårintensiva cardioövningar. Jag lovar, jag KUNDE inte hoppa, det gick inte, helt stum och tappade nästan balansen när jag försökte! #skullevilalårenju. 
  • Dagens "aj det gjorde ont" var squat+press med kettlebell, den följde direkt på armhävningar och axeln gnällde ju lite redan igår #gahhhhh, så jag la av lite i förväg och fegade på axelpressvikten som följde dessutom. 
  • Dagens "den maskningen gick inte" var latsdrag ;-) coachen spände ögonen i mig direkt så jag tog några kliv framåt innan han hann säga nåt, tänk att han känner mig så väl "redan" #haha #65pttimmarsenare
Sedan gjorde vi en massa annat också. Inklusive mountain climbers. Alltså, HUR kan det vara så jobbigt? Det ser ju så lätt ut. Det är det inte. Alls. Men jag kom i mål denna måndag också! Kul hade jag, trött blev jag. Mission completed!

När jag hämtat andan så fick några av kompisarna simma in i bilden #tackfiningar ;-) och sedan gjorde jag duktigt mina rehabövningar för både häl/ankel och axel. #klappåaxeln. Fick mig en liten pratstund med Katarina också innan hon åker hem till storstaden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina