onsdag 17 juni 2015

Gamla sanningar och nya färdigheter - det går att lära gamla katter att sitta ;)

Jag tror jag är på väg ut ur den paltkoma jag befunnit mig i, både fysiskt och psykiskt, sedan i lördags morse. Jag ska träna mig på att acceptera att det kommer att komma dippar, men att det är just det, en dipp!

Började dagen idag med att promenera, prata, luncha och fika med en kollega jag saknar massor - jag saknar att ha den där nära vännen på jobbet som man kan dela både morgonhumör, jobbskvaller och trasiga yoghurtburkar med. <3  #tackvännen #sessnartigen Några timmar som gav massor av energi! Promenaden blev 3,6  km med hyfsat tempo på strax under 10 (snittet drogs ner rätt rejält av sista biten som var mer av strosning än promenad ;) )


Efter att ha "chillat" (nya grejen enligt min 10-åring #älskadeunge) lite hemma och sedan hämtat barn och make så fick jag skjuts till gymmet av maken #regnstorm, nästan överdrivet lyxigt med tanke på att det är några knappa hundra meter dit ;) Väl där körde jag ett MoveIT-pass med PT-Gustaf som instruktör. Ett pass där jag flyttade mina gränser - igen! Jag blir numera ständigt förvånad över vad min kropp klarar, efter fredagens step-pass insåg jag att jag gjort jättemånga halva burpees, med HOPP, jag som för några veckor sedan inte ens klarade EN ENDA! Vad hände? PT-Gustaf hände! #grymttacksam Idag skulle vi som extra utmaning sitta en minut i jägarställning "yeah right jag fixar kanske 20 sekunder" tänkte jag" - men nu var det nog fel på klockan för efter en minut skakade mina lår inte ens, alltså WHUT? Körde sista delen av passet i rena glädjeruset #wihooooo Kände mig också skitsnygg i mina nya pantertights #fuckjante. 

Efter passet var jag - som sig bör - som en disktrasa. Spenderade några minuter med lite avslappning och stretch och fick sedan skjuts av maken hem igen #ännuvärreregnstorm Väl hemma hade världens bästa supportteam startat restaurang och jag beställde korv med sojapasta och husets grönsaker som serverades vid sittande bord <3 #framtidslöfte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina