lördag 20 juni 2015

Gymmade på egen "hand", eller mage rygg och axlar om vi ska vara korrekta!

Tiden går fort när man har roligt har jag hört så jag måste haft jätteroligt idag på gymmet :-D Skulle bara dit en snabbis medans resten av familjen käkade chips och kollade på Harry Potter och vips hade det gått en timme och jag hade ju precis börjat - vad hände liksom? 

Jag har en bit kvar men jag gör framsteg - fortfarande
är det är mycket roligare med PT-Gustaf än ensam!
Änywäj - jag tänkte fokusera på mitt viktigaste område och mitt svagaste område så det blev mage och axlar idag - lite rygg också såklart, blev det ju på köpet :-D  Var nästan ensam på gymmet idag vilket såklart är lite tråkigt, roligare med sällskap!  Eftersom jag hamnade i tidsnöd så hann jag inte med den tänkta konditionsavslutningen, får försöka pussla in den i morgon istället! 

Mitt pass såg ut så här (mest för mitt minne och för PT-Gustaf ;)  ) :
Uppvärming 
15 minuters modest promenad
Mage:
30 raka crunches
30 sida-till-sida med boll
15 benlyft
15 crunches mot raka ben
Planka 2 x45 sekunder + 15 sekuder (10 sek vila)
TRX-knäindrag 3x10
30 crunches på pilatesboll
2x5 benlyft från pilatesboll (per ben)
30 sekunder höftlyft på pilatesboll med korsade armar
Rygg/Axlar:
Assisted chin-up: 3x14 kg + 6x16kg + 6x18kg
Enarmslatsdrag (maskin) 6 per arm på nivå 2
Latsdrag 3 st på nivå 6 + 10 st på nivå 4 + 24 på nivå 2
Enarmsrodd på bänk med 5 kg hantel - 2x12 per arm
Ryggresning med 5 kilos vikt: 2x10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina