onsdag 24 juni 2015

MoveIT - dagens egenskaper: "mod" och "tillit"

Äntligen dags för dagens pass! Hade hämtat barnen lite tidigare så jag unnade mig 25 minuters skön uppvärmningspromenad på bandet innan dagens höjdpunkt: MoveIT - I just love it! Teamade ihop mig med samma tjej som förra veckan - tack för bra samarbete och pepp! #omduråkarläsadetta 

Alltså AH! den där Gustaf vilka utmaningar han ställer framför mig/oss! #challengeaccepted Det verkar finnas nån slags kritisk massa av "klara saker man inte tror att man kan" som jag har uppnått där jag först tvekar men sedan bara slutar tänka och GÖR, typ att "klarade jag en burpee igår så klarar jag väl ett hopp idag", så skönt att ha nåt dit! Idag gjorde vi en plyo-övning med jämfotahopp upp på bräda, ner och vänd och upp igen, okej jag kanske inte hade tillräckligt låg tyngdpunkt men jag hoppade ju! Massor! Vid första anblicken såg det helt omöjligt ut. Men ingenting är omöjligt, vissa saker tar bara längre tid! Eller hur? Vi gjorde också en armhävning, upp och klappa, ner igen som jag också tyckte att jag i alla fall får points for trying för! En hel del stationer börjar bli "kända" nu och då får jag ju chans att utmana mig extra, typ tonvis med plankor i olika varianter (för jag har ju inte tränat core nåt mer denna veckan #ironi) kan väl säga att kroppen tog tokslut där, då menar jag tokslut på riktigt, fanns inte nåt mer kvar alls. #soppatorsk #minträning_minaresultat

En station idag krävde faktiskt, udda nog, en hel massa mod och tillit till min förmåga, hjärnan vägrade liksom låta kroppen göra uppgiften försökte men kroppen bara stod still, blev peppad av teamkompisen och sa till mig själv, att jag a) klarar det b) skrapar sönder smalbenen eller c)snubblar och faceplantar rakt ner på andra sidan ;)  - ni har nog räknat ut det: I DID IT! 

'

För mig är den där lådan jättehög! Men jag hoppade JÄMFOTA upp på den, inte en gång utan många gånger och jag är så sjukt stolt över mig själv! 

Då smittsamma sjukor härjar på förskolan får lillebror stanna hemma med mig i morgon så jag tänkte ta sovmorgon, det har jag förtjänat! 

PS Till hösten blir jag deltidsgöteborgare, jag har fått ett nytt jobb! #galetglad #detperfektajobbet DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina