tisdag 23 juni 2015

PT-pass # 16 - styrka och kondition i framgångsrik kombination :-D (och en sökerjobb-annons)

Veckans höjdpunkt - min date med PT-Gustaf! Mina pass med honom ger massor med energi, positiv känsla och framförallt muskler, svett och pepp! Fokus är såklart på muskler och förbränning och sånt, men faktum är att passen också ger mig massor med mental utveckling. Hans kompetenta vägledning (och ständiga leende) gör att jag lyckas övertala mig själv att jag kan galet mycket mer än jag tror. Jag börjar se hans framställda vikter inte som "men hallå tror du jag är hulken eller" utan snarare "HA! Utmaningen antagen!"  Och så är det så sjukt mycket roligare att träna när någon hejjar på en, säger att man är grym och som räknar och säger att det bara är 10 sekunder kvar, än när man går där själv och lite planlöst försöker peppa sig själv. Men jag når dit, sen, nångång, just nu behöver jag fortfarande hjälp och jag tänker ta den! #ensamärintestark  #positivethinking #bytmindset

Jag har "bara" 6 pass kvar av dem jag köpt och jag funderar redan på hur jag ska kunna finansiera nya - vad ska jag sälja? ;) #vadärguldprisetnuförtiden? Har du ett extraknäck åt mig, vill köpa privatsimlektioner,  eller för den delen har ett fast jobb inom administration att erbjuda, så hör av dig, jag behöver 9000 innan slutet på juli ;)

Okej, vad hittade vi på då idag? Passet var inriktat på styrka med låga vikter och många repetitioner, alltså "cardio-styrka" typ. Rejält svettig styrketräning på vanlig svenska  :-D  Först bröstpress med 5kg-hantlar, en i varje hand, alltså, det är 10, T I O, kilo ihop,  och det var inte ens tungt (did not see that one coming) så till andra set-et fick jag 6 kg och ja, då var det tungt men jag fixade det! Vidare till assisted chin-up, där fick jag grotta i rejält, men jag kom i alla fall ihåg att ta av mig ringarna först, tur det, dom gick inte att få på igen efteråt #prinskorvsfingrar Ryggövning och benpress och sedan vidare mot core-träning. AUCH! Det är ju inte som att jag inte tränat core de senaste dagarna ;) Här lyckades PT-Gustaf introducera nya magövningar, igen, undras hur många hundra han har på lager? #levandegymencyklopedia Kul var det i alla fall! Avslutade med en cirkelövning med kettlebells, "bara" 10 repetitioner per övning, men oh lord, det räckte! Jag hade i alla fall sinnesnärvaro nog att upprepa "det gör INTE ont" inne i huvudet, på slutet hjälpte inte den tysta varianten så då fick jag säga det högt, förlåt alla medlemmar, jag var alltså inte arg på PT-Gustaf, jag behövde bara få mitt huvud att fatta att min kropp kan allt jag vill att den ska kunna!

Full av härliga endorfiner var jag lite ledsen att det tog slut så fort, jag ville mer! Jag var definitivt inte redo att gå hem så jag tog en lugn promenad på bandet och gjorde sedan lite avslappning och stretch kombinerat med balans och smidighet. Tyvärr knackade sedan verkmästaren i magen på och berättade att han var hungrig så jag packade ihop mina grejor och cyklade hem och käkade mat.

Inga matlådor denna vecka så jag gjorde en cajsavarg-lunch av överbliven kyckling, halloumi och stekt spetskål med morötter. #mantagervadmanhaver #noexcuses


Det känns som en evighet till 18.15 i morgon när jag ska träna MoveIT, men jag ska försöka hålla mig i skinnet tills dess #endorfinberoende

PS Måste skaffa vattenfast mascara, panda-looken känns lite 2014 ;)  DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina