torsdag 4 juni 2015

Om en promenad och om att släppa loss tävlingstigern i sig själv


Jag har aldrig tävlat i nån sport eller så, borträknat några simlopp som pre-teen, så egentligen borde jag väl inte vara en "tävlingsmänniska", en som drivs av att vara lite bättre, än ändra, eller än sig själv. Men ibland dyker det upp tecken på att så är fallet ändå och jag vet inte riktigt varifrån det kommer :-D
Envis/Målmedveten visst, men tävla? Nä, inte jag inte.



Nu kände jag mig utmanad av att mina vänner Ullrika och Melkermamman var ute och gick och höll, ett för mig, rasande tempo på sin promenad, såg det ju i runkeepern. När det där hade fått marinera lite så kom en tanke om att, va fasen, jag är väl inte sämre, kan dom gå många kilometer i 9,30-tempo och PRATA samtidigt så borde väl jag också kunna det, i alla fall och vara knäpptyst hela vägen. Så idag tänkte jag att jag går så fort jag kan och så ser jag var jag landar (har rösten avstängd i min runkeeper). Jag fick ett snitt på 9,38 (hyfsat jämnt tempo, uppe på 10,30 i några uppförsbackar), så mycket fortare än så får jag nog svårt att gå utan att börja småjogga men det var ju nära eller hur! #nöjd

Så, dagens promenad hamnar väl mer på cardio-kontot än på mindfulness-ditot men nu vet jag ju vad jag kan #missioncompleted


7 kommentarer:

  1. Haha! Du e la rolig! Vi har mycket kortare ben än du vettu, lättare å pinna på fort då 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tala för dig själv! Jag har längre ben än min längd antyder!

      Radera
    2. Jag har 34" i benlängd jag, inte jättekort :-D Antar att det är frekvensen jag måste jobba på ;) och lite cardio också för den delen :-D Fast nu har jag "bevisat" för mig själv hur fort/långsamt jag kan så nu kan återgå till lite mer meditativa promenader ;) :-D

      Radera
    3. Då har vi nästan lika långa ben Marina. Jag borde typ ha 33" i längd på jeans.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Det är när man lyckas med saker man inte trodde man kunde som man inser vilka framsteg man gör/har gjort. Jag har nästan blivit lite beroende av den kicken, den får mig att vilja komma iväg och träna.

    När jag verkligen inte känner för att träna och jag behöver pepp så brukar jag öka på vikterna på gymmet eller försöka slå nytt rekord på crosstrainern eller löpbandet. Man får ge sig själv något att vara glad över ibland!

    /Jenny

    https://lightertimesahead.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med! Superskön känsla och jag är så glad att PT-Gustaf verkligen utmanar och kommer med dom där vikterna eller ökar vikter och verkligen TROR på att jag klarar det!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina