söndag 14 juni 2015

Vilo- och syndarhelg

I fredags firade vi gudbarnets student och jag dristade mig till att äta en liiiiiiten bit av en gudomlig tårta, vet inte om det var den eller det faktum att jag kom i säng efter midnatt som gjorde att kroppen skrek av vånda hela lördagen. Ont i muskler, öm i huden, det kändes lite som att jag festat rejält några dygn i sträck och inte sovit, men det hade jag ju verkligen inte gjort #orättvist Gick i alla fall till stan och tittade på #prideparaden och sedan hem och bölade framför prinsbröllopet. Idag skulle min lillebror göra ett tandem-fallskärmshopp så dagen har spenderats på ett flygfält i väntan på mindre vind, det hände inte ;) Så kosthållning modell sämre och eftersom kroppen fortfarande inte känns okej så tröståt jag yttepyttelite kladdkaka #intesmartjagvet  Idag lägger vi på håröm och svullna fötter på listan över symptom i kroppen-som-inte-vill-vara-med #gahhhhh

I morgon är dagis stängt och Grit-passet är redan 09.15 - kommer ju inte att hända att jag är där och har fått med mig lillebror dit den tiden så jag tänker inte ens försöka.

Tisdagens PT-pass måste flyttas.

Jag känner mig nere och motivationslös och tycker mest att allt är jobbigt. Jag ska rycka upp mig men en annan dag, nu ska jag gräva ner mig först.

4 kommentarer:

  1. Jag kan aldrig stå emot om jag är hemma hos någon och det bjuds sötsaker. Det går inte :( Så jag tycker du var jätteduktig som bara åt en liten bit. Samma med kladdkakan.

    Jag tror inte du behöver oroa dig över det. Bara du återgår till dina vanliga vanor och träning så kommer det nog inte sätta några spår på vågen.

    Det är helt ok att gräva ner sig ibland, annars skulle man inte uppskatta när det går bra och man mår toppen! *skickar massor med mental pepp*

    https://lightertimesahead.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog lite som en nykter alkolist när det gäller socker, jag kan inte äta lite, jag får några väldigt jobbiga dagar efteråt när jag är "sugen på nåt" hela tiden. Nåja, både tårtan och kladdkakan var fantstiskt goda så det får vara värt det :-D Jag hoppas min PT kan sprida lite av sin positivism och få upp mig hur det här diket igen. Jag är inte jättebra på att hantera motgångar - ytterligare ett förbättringsområde på listan :-D

      Radera
    2. Då har jag "tur", jag mår inte dåligt av att äta litegrann socker, däremot mår jag apdåligt om jag äter mycket. Men jag kan äta en glasspinne, eller ett hekto godis, eller en bit kaka osv.

      Skulle jag dock få för mig att klämma i mig lika sjuka mängder sk*t som jag gjorde innan jag förändrade mina vanor (socker i mängder i princip varje dag; kakor, godis, sockrad läsk, saft osv) så mår jag riktigt, riktigt, riktigt dåligt nuförtiden.

      Försök tänka en snäll, positiv tanke för varje elak och självkritisk tanke, så du får lite motvikt. T.ex. "jag åt tårta, jag misslyckades igen" och så tänker du också "men jag åt bara en liten bit, fan vad bra jag är som satte stopp, nästa gång klarar jag att avstå". Ja, om du nu vill avstå, men det verkar det som att du helst skulle vilja.

      Det låter jättetöntigt men det har faktiskt hjälpt mig lite att medvetet tänka något positivt när jag kommer på mig själv med att klanka ner på mig själv vid motgångar.

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina