tisdag 13 september 2016

Rehabdag för både kropp och själ #skreastrand #barfotapromenad

Idag lyssnade jag på kropp och knopp och tog en rehabdag. Jag ställde in den planerade styrketräningen och åkte istället ner till Skrea Strand. Promenerade barfota i sanden, med ljudet av havet i öronen och med horisonten i blicken samlade jag energi inför resten av veckan. Jag insåg att det här var exakt vad jag behövde just idag och jag är stolt och glad att jag lyssnade på min egen känsla och agerade på den.

Barfota-i-sand-promenad var faktiskt något som Gustaf föreslog som rehab för mitt kollapsade fotvalv, jag misstänker att han också insåg att en barfotapromenad var exakt det mitt huvud behövde, och så lyckades han igen, på sitt fantastiska sätt att få mig att vilja det jag behöver. Han förstår mig bättre än jag gör själv ;-)

Så här vackert bor jag alltså, älskade hav och älskade strand!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina