söndag 4 september 2016

PT-pass # 67 - Kroppen: Vad hände? Marina: Gustaf hände ;-) - helkroppspass med extra allt

Det är nästan en hel månad sedan Gustaf och jag körde ett styrkepass, så det var både välkommet och välbehövligt även om det blev veckans sjätte pass och därmed en vilodag "för lite" - rent tekniskt - jag får ta igen det en annan vecka. #jagtroriallafallsjälvpådet

Efter att jag hade värmt upp "rejält" #harkel #bingobingobingo,  så började vi med några små cardiointervaller. Burpees mot kettlebell med hakdrag och kast av medicinboll mot vägg och squat (liten studsande boll alltså, inte dom stora tunga), va riktigt roligt faktiskt!

Sedan följde ett pass min kropp inte kommer glömma på ett tag. #herregudvadontdetgjorde. Idag räknade vi inte reps utan sekunder, så typ 55 minuters stenhårda styrkeintervaller i pyramidform: 40-30-20-20-30-40. Det är inte i ett sånt pass man känner sig svinstark precis :-D men å andra sidan så behöver kroppen få sig en rejäl örfil ibland. Och här kom den. Kaboom bara.


  • Liggande benpress: Brände som eld men genomförbart, var ju fortfarande förhållandevis fräsch i kroppen #intesålängetill
  • Baksida axel: framåtlutande flyes, den kan jag, svårast här är att coachen ställer sig jämte för att tvinga mig att ha rätt bana för armen, mycket effektivt, har ju ingen lust att drämma en hantel i honom även om det nog inte är den hårdaste smällen han fått ;-) 
  • Axelövning 2: Sidoliggande hantellyft, en ny övning, kul! Skojade lite och sa att den hade vi inte kunnat göra för 1,5 år sedan för då hade jag inte fått plats på bänken #moahhhhh
  • Ländrygg: satans jävlar i helvete. Nuff said. 
  • Smala latsdrag, nivå ett gick bra, sedan ökade coachen brutalt på vikterna. Ont. Väldigt ont. 
  • Bred rodd i maskin - här tänker jag: Hur stark tror han att jag är egentligen? Jag skojar faktiskt bara när jag påstår att jag är Pippi Långstrump, jag kan sällan lyfta några hästar liksom... Men med lite hjälp så överlevde jag! 
  • Lårcurl i maskin. Den GÅR inte att göra utan att gråta. Idag dessutom med en rejäl lårkaka från torsdagens thaiboxning. Erkänner att jag sneglade på klockan och försökte komma på ett sätt att fly från gymmet. 
  • Biceps-curl. Pjuuu. Här hade coachen faktiskt lite väl mycket tro på vad jag klarar och han erkände det och sänkte lite till andra 20-sekundersintervallen. Rubbade den ju knappt! 
  • Triceps med rep. Faktiskt lite av en favoritövning, men den bränner. Som eld. #gehitbrandsläckarennågon. 
Och sen var det slut och coachen rusade iväg och jag ramlade ihop på golvet en stund. Helt slut och händerna ville inte samarbeta och jag bara skakade. Men sen kommer dom råååsa molnen och tar med mig till lala-land och allt är förlåtet! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina