lördag 10 september 2016

Thaiboxning som morgonfys #osamarbetsvilligakroppskrälle

När klockan ringde åtta idag var det inte långt borta att jag struntade i träningen idag. Min kropp fungerar så ini bänken dåligt när den är trött och ansträngningen gör att resten av dagen går i en dimma. Nä, jag är inte glad över att passet är flyttat från 10 till 9. Men till slut vann "håll käften och gör det du ska"-marina över "varför gör du det här mot dig själv"-marina och jag lyckades få ner en skål yoggi utan att kräkas.

Först lite ranta-runt-i-ringen-uppvärmning (som verkar universell inom kampsport, varför göra nåt nytt när man kan göra som man alltid har gjort ;-)  ). Jag hade uppskattat lite mer skuggboxningsuppvärmning och i övrigt lite mer grenspecifik fysträning snarare än sånt jag lika gärna kan göra på MH (och i vissa fall även gör på MH, men då med Gustafs hökögon på mig).  Jag anpassade och försökte jobba runt mina skador, och det känns ännu mer meningslöst att stå och göra oviktade squats där, det kan jag göra på egen hand. Men åkej då. Gilla läget tänkte jag, rätt var det är kommer det ett pass som passar mig bättre och jag kan ju inte få det på mitt sätt varje gång ;-)

Sedan hade vi ca 40 minuter med slagträning på mits och spark mot mits, jag och Anna och Erica körde tillsammans med en säck som "den fjärde personen" - funkade bra och det är lyxigt att ha Erica som privat tränare ;-) Blev lite glad att hon tyckte att mina raka slag ser bra ut nu, jag har verkligen kämpat med att inte ladda med armbågen! Nästa steg blir att verkligen slå ut den och utnyttja hela min räckvidd. Åhhhh vad jag vill köra ett pass med Gustaf snart igen!

Avslutningen med yoga med Erica är superbra och balansträningen är så viktig för den här sporten! Men att göra "crow"-position när man är helt blöt av svett var en aaaaaaningens för svårt ;-) hon lade dessutom till att från den positionen hoppa bakåt i en planka. Jo tjena mittbena. Jag kommer att kalla den för face-plant-kråkan hädanefter :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina