lördag 24 september 2016

Om min återkomst till träningen - fysträning i thaiboxningens regi!

Idag var dagen när jag kände att kroppen ändå var i hyfsat skick och eftersom jag var duktig och la mig vid 22 igår så pallade jag att gå upp i ottan för att hinna till thaiboxningen. (alltså det ÄR för tidigt för mig, jag kanske måste planera om min träning, livet blir liksom outhärdligt om jag inte hinner sova nån gång). Men jag kom dit och jag genomförde passet. #klapppåaxeln



Skuggboxningsuppvärmning gillar jag! Men kanske inte vänd-och-vrid-på-dig-i-omöjliga-ställningar så då var jag Pippi Långstrump igen och gjorde min egen variant. Vissa övningar har jag helt enkelt inte lust att prova utan att ha någon som kan korrigera mig om jag gör fel, skaderisken känns för stor. Andra övningar känner jag att jag liksom inte har bålkontroll nog för att kunna göra på ett säkert sätt. Andra övningar funkar inte med tanke på mina skador (axel, fot och bäckenbotten). Jag tittar på tränaren och försöker klura ut vilken muskel/rörelse det är han vill att vi tränar och sedan gör jag ett eget uppslag i min (Gustafs) övningsbank och gör en övning som ger samma resultat men på ett - för mig - säkrare sätt. Det funkar ju men förtar ju lite av "gruppträningen" när jag egentligen kör mitt eget pass, det kan jag ju göra utan att vara i thaiboxningslokalen :-/ .

Därefter körde vi lite "pet"-sparring offense/defense, det var roligt! Jag hade dock EXTREMT svårt att blocka med rätt arm. #herregud #kändemigsomtreårgammal, körde vi bara höger eller vänster så lyckades jag med extremt stor mental ansträngning till slut göra rätt men så fort vi bytte sida så var det samma sak igen. Fick bra coachning av en av dom mer vana medlemmarna, det är väldigt tacksamt!  En blockering måste ju sitta i ryggmärgen, finns verkligen ingen tid att fundera där. Well well, då har jag ju nåt att träna på som Gustaf skulle sagt. Positivt var att jag också fick mycket träning på mina raka slag - när min motståndare skulle blocka!

Sist en intervallrunda, 2x1 minut per övning med 15 sekunders vila. Lite kettlebell, wallballs, snabba fötter, knä mot säck och några andra övningar, totalt 6 tror jag. Kalle tyckte jag och Anna hade för mycket kafferep ;-) men det var nog mest för att han själv inte orkade träna och prata samtidigt :-D  Alltså, det kan inte jag heller på ett grit-pass men annars är det ju sällan så tungt att jag inte kan snacka lite också :-D I alla fall om man står och gör wall-balls ;-) #hatardomjävlabolljävlarna

Nu hoppas jag på riktigt risigt väder nästa lördag eftersom Bi sa att träningen blir utomhus då. Det tänker jag inte vara med på kan jag säga redan nu. Jag går på thaiboxningen för att lära mig boxas, inte för att lära mig göra konstiga och potentiellt farliga övningar på stranden. Vill jag köra cross-fit har vi en cross-fit-box för ändamålet ;-)

Så. lite grinig är jag över att jag släpade mig upp och till träningen och så blev det lite boxning och mycket fys. Då hade jag hellre sovit en timme till och kört den fys-en själv på MH senare på dagen. Får nog fundera lite på hur jag ska göra nu för jag tycker det är mycket fys och väldigt lite thaiboxning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina