måndag 12 september 2016

MoveIT och lite extra ryggövningar! #medmiffoaxel #långvilacomingsoon

Hade planerat styrkedejt med Emelie i gymmet idag, väl på plats såg vi att Matildas MoveIT-runda så misstänkt likt ut det pass jag hade med mig i telefonen (whut? hade hon snott mitt pass? ;-)  ) Så, efter lite velande bestämde vi att vi lika gärna kunde köra passet så vi hämtade ut varsin drop-in-biljett :-D

3 varv, 1 minuts intervaller första varvet, 45 sekunder andra och 30 sekunder tredje. Så, ska vi vara ärliga så äntligen det där Move-IT-extreme vi har frågat efter ;-) 8 övningar i cirkeln:

  • Stående cykling
  • Planka med axeltouch (bara planka för mig axeln gnällde, den är öm efter gårdagens simskola)
  • Burpees med hopp på låg låda
  • Flyes med hantel
  • Wallball (axeln ville inte så jag gjorde sqats med bollen i famnen första varvet och körde studsande medicinboll andra)
  • Bakåtlutande crunch med "around the world"
  • Balansövning som kallades "stjärnan"
  • Benindrag med pilatesboll
Kul, även om det inte var så mycket cardio, funkade ändå hyfsat med skadorna tycker jag. Det som saknades i det passet som vi hade planerat att köra och som vi båda verkligen vill och behöver är tung ryggträning så vi la på 3x8 smal rodd (nivå 6 i första set och nivå 7 i andra och tredje) och sedan stående latsdrag, 3x8 med 31,5 kg. Släppte den lite högt en rep och då säger axeln till direkt. #fulaordikubik, hämtade kylsprayen och körde klart. 



Det är simningen på simskolan som "förstör" mest just nu. I söndags hade jag en assistent för lite så det blev en hel del simning för mig, och konstigt nog kan jag boxas men inte simma. Jag förstår verkligen inte vad det är i simningen som förstör, det verkar inte heller spela nån roll vilket simsätt jag använder :-/  Jag kan konstatera att det där ursprungliga målet jag hade om 50 meter fritt på 42 sekunder får vi stryka, för jag skulle nog inte våga simma 50 meter i maxfart faktiskt. #vadärvälenbalpåslottet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina