torsdag 8 september 2016

Thaiboxningstorsdag! Hej mellanmjölk #gahhhh #gårochgömmermignånstans

Nope.Nix.Not working.
Fail.Foul.Fula ord

Jag vet inte vad som är fel. Men det funkar inte, jag är inte närvarande ett enda dugg. Jag väntar bara på att det ska ta slut så jag får gå hem. Inget go, inget jävlaranamma, ingen ork.

Dagens pass inleddes med övningar jag vägrade delta i, för dra i min kropp gör bara Dennis, eller möjligtvis Gustaf, ingen annan. Dra i axlar och nacke på varandra? För att "stretcha" eller likna "thaimassage", nej tack. Och det oavsett skador eller inte.

Vi körde också lite balans/statisk styrka där jag inte vågade göra hälften av övningarna för det kändes knas i axeln. :-/

Annars var det idag ett kombinerat sparring och mitspass där jag valde att förenkla lite och hellre köra samma kombo och mala på med den. Erica coachade mig lite på min räckvidd. Japp. typ åttonde tränaren som påpekar samma sak. Fattar inte hur jävla svårt det ska vara? Står ju ändå hyfsat ofta mot säcken och tränar på att hitta rätt avstånd. Jag skyller på min usla spatiala förmåga ;-)

Lite core-träning som avslut, där jag också hittade på mina egna nummer. #nihörjuvartåtdetbarkar

Det är faktiskt ganska svårt att delta i den här typen av gruppträning med en massa skador som ska arbetas runt. Jag börjar tröttna. Jag vill boxas inte göra allt det andra. Jag vill inte belasta min axel med övningar jag inte känner ger mig något.

Hade det inte varit för dom här två fina kompisarna hade jag gått hem efter en kvart idag. Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis sova mer än dom få timmar jag snittat dom senaste nätterna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina