söndag 11 september 2016

PT-pass # 68 - benpresspers och en enkel biljett till endorfinheaven #tacktacktacktack

Fick ett mess från Gustaf igår "vad vill du köra"  - "do you magic" svarade jag :-D En fiffig framsida med bloggen är att han ju får läsa den nakna och hyfsat oredigerade sanningen om var jag befinner mig mentalt och därför kan anpassa passen efter det. Och han då förstår vad jag behöver utan att jag behöver säga det ;-) För han är en sjujäkla bra personlig tränare helt enkelt!

Det där med uppvärmning blev det sådär med när jag ramlade in på gymmet 10 minuter innan vi skulle starta så det blev lite intervaller på roddmaskinen med Gustaf, "godmorgon kroppen" med en puls på 160 #haha

Vi började sedan med axlar, utsida och baksida, hantellyft utåt, liggande flyes och "chicken wings". Repsen idag var 2x15 med lägre vikt följt av 2x4-5 med en högre vikt. När vi kom till "chicken wings" tänkte jag "7 klarar jag nog", Gustaf säger "vi tar 8" :-D Fast sedan tyckte han ändå jag skulle ta 9, och jodå, han hade rätt, jag klarade ju det också. DET är anledningen att jag nu är inne på pass nummer 68 med Gustaf, jag har inte förmågan att förstå hur mycket jag klarar!

Vilket också blev tydligt i nästa övning. Benpress. Vi började med "uppvärmingen" på 2x15 med 140 kilo, och då gör jag hyfsat djupa så det brände men var inte omöjligt nånstans. Sedan börjar Gustaf hänga på många färgglada plattor. Jag räknade lite lätt ihop till 255 kilo, tätnkte att han kanske glömt bort att mitt 1-reps-pers är på 260, men det hade han visst inte. Han trodde däremot på att jag skulle klara så mycket mer än det idag. Och jo, han hade ju rätt, som vanligt #börjarblitjatigtdethär, så jag gjorde 5 reps på 255 kilo. Då hämtar coachen ytterligare en 15-kilos platta. Det var lite för scary att tänka på så i mitt huvud sa jag "det är 240, det är 240, det är lätt, det klarar du". Så, nån minut senare har jag inte bara persat med 270 tunga kilon, jag har dessutom gjort 4 reps! FYRA, på tvåhundrasjuttio! Helt galet. Den känslan. Helt oslagbar.


Jag hade kunnat vara nöjd där men coachen hade lite mer planerat. Först ländrygg #hatardenjävlaövningen och sedan smal rodd innan vi körde lite mer endorfintung träning i form av monsterintervaller. #såjäklagött #längesedannu

Först 6 tabataintervaller på ski-erg (20/10), sedan 40 sekunder benböj med hakdrag med kettlebell (16 kilo kanske?) därefter 40 sekunder kettlebellsving. Över till stepbrädan och 30 sekunder vardera av side to side basic, basic, side-to-side jumps och burpees. Den lätta yrsligheten från kettlebellövningarna har här övergått i total fokus för att inte kräkas och jag vet att det här kommer att sluta på ett bra sätt. Avslutar med slag och knän mot mits. Ramlar ihop en stoooor svettpöl och är så glad att jag har en tränare som är så jäkla bra på att ta mig till himlen och tillbaka! #hejråååsaendofrinmoln #jagharsaknater

Eftersom lillebror har Born to Move på söndagar med start idag så stannade jag och tränade tåhävningar, lite rörlighet, lite fotledsstabilitet och stretchade. Skönt att avsluta "i lugn och ro" faktiskt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina