tisdag 27 september 2016

Hallå kroppen - dags att vakna! Eller gymråttans revansch

Två gymråttor stämde träff idag, vi hade sena möten på jobbet båda två så vi var inte igång förrän kvart över sju. Men no excuses, eller hur? Är det bestämt så är det då kör man. Alla pass behöver inte vara världsbäst, alla pass behöver inte vara roliga, men alla pass ska genomföras.

Vi goofade oss lite, jag och gymkompisen Linda :-D

Jag hade planerat ett pass åt oss som skulle försöka runda onda axlar och andra krämpor, täcka hela kroppen men ändå vara lite snällt eftersom vi båda vilat ett tag. När jag planerar passen så tror jag ofta att jag ska få plats med massa roliga övningar och "jo men detta tar nog en timme" Yeah Right!  Planerar jag kompispass försöker jag dessutom lägga in så mycket som möjligt av övningar man kan göra samtidigt så man occkså vilar samtidigt. Ja alltså, annars hinner man ju inte med nåt kafferep ;-) Vi höll oss aktiva i en timme och en kvart ungfär idag och då hann vi det här:

Uppvärmning i TRX 12 reps av varje utan direkt paus:
Squat-hopp, djupa armhävningar, rodd med hand bakom, Y-drag, bicpes, triceps

Resten av passet kördes (av tidsskäl) i 2 set om 12 reps

  • Djupa squat med kettlebell (16 kg)
  • Stående latsdrag 31,5 kg
  • Superset: Benindrag med pilatesboll + korslyft magliggandes på bollen
  • Superset: Axellyft med hantel: utsida/framsida
  • Framåtlutande Axelflyes
  • Pausövning: enbenshopp på stepbräda 1 minut per ben
  • Superset: Smal rodd + utåtrotation med gummiband

Ströks pga tidsbrist gjordes:
Bröstpress med hantel
Superset: Assisted dips + enbensmark
Lårcurl maskin
5 minuter coreövningar

Fast vi gjorde några enbensmark "för att känna på", det är verkligen en av mina favoritövningar!  Och jag tror verkligen på det här passet som en helhet, men det behövs nog 1,45 för att genomföra det tror jag, även om man inte snackar bort en massa tid ;-)

Jag kanske ska sluta lägga core-övningarna sist i alla pass, det börjar bli en vana att jag inte "hinner" dom :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina