måndag 27 maj 2019

2019:22:1 Om att försöka mota träningsvärk med träning

Mina ben och min rumpa och mina FÖTTER har träningsvärk. Japp, ovansidan av foten gör ont som fan. Magen protesterar, Rumpan svider och låren gör så ont att jag helst inte rör mig överhuvudtaget. Mina kollegor tyckte jag haltade.. och dom hade nog rätt. Fy satan. (fast en del av mig älskar det men det kommer jag aldrig att erkänna!)

Så, bästa sättet att bli av med träningsvärk är att träna så även om det tog emot mer än lite så bokade jag mig på Coach Cajsas pass och bet ihop. 😜 Det var bra. Det var ett bra pass. Tyvärr ännu mer ben 😱 så hur jag mår i morgon det vete sjutton, kanske att jag skriker efter stark-stark-medicin.... 😳


Vi började med en uppvärmningstabata (uppvärmning? well.... 🙄) den första med SU/DU och 3-step-air squats. Jag provade göra DU men ärligt, min i vanliga fall dåliga spänst är nu försämrad till... ja, i alla fall inte så jag kunde göra några dubbelhopp, vi säger så. Nästa tabata var hollow hold/ arc hold. Med träningsvärk i magen ger det en extra plågsam dimension 🤣 #älskasmärtan som det står på mitt halsband - lev som man predikar eller hur?

Sedan 20 minuter av
10 DL
10 HPC
10 FS

Här satte jag vikt efter HPC och tänkte "äh va fan, klart jag kan ta 35" - och det kunde jag! Insåg ju dock att FrontSquats med den vikten är liiiite väl i överkant men kände att jag skalade antalet hellre än att sätta vikt efter vad jag klarar 10 FS på och sedan bara jonglera en marklyftsstång på 20 kilo... njaaaaa. Men vet ni. Jag KUNDE. Första rundan gjorde jag 2x3 reps, alltså 6, sista våldade jag upp så jag stannade där. Nästa runda gjorde jag istället 3x2, inte snygga reps nånstans men jag var nog i alla fall i närheten av godkänt djup tror jag. Sista rundan hann jag 1 innan TC. 

Gjorde alltså totalt 30 HPC på 35 kilo. Det är fan bra ju. Heja mig!

Sista delen av passet var ett steg-pass, som slutade i sinnessjukt många situps. Löjligt många. Riktigt Löjligt många.

Upplägg var ökande intervaller från 1-5 minuter med 30 sekunders vila mellan varje intervall. I varje intervall ökades också på med 1 övning,

Alltså
Amrap 1 min: 10 situps 10 KB-sving (20 kg)
30 sek vila
Amrap 2 min: 10 situps, 10 KB-sving, 10 pushups
30 sek vila
Amrap 3 min: 10 situps, 10 KB-sving, 10 pushups, 10 Goblet squat (8kg)
30 sek vila
Amrap 4 min: 10 situps, 10 KB-sving, 10, pushups, 10 Goblet squats, 10 DB-Thruster (10 kg)
30 sek vila
Amrap 5 min: 10 situps, 10 KB-sving, 10, pushups, 10 Goblet squats, 10 DB-Thruster (10 kg), 10 Burpees.

Man började alltså om på situps i varje amrap... 😱 Men jag gillade upplägget. Grymt mycket. Tack Coach Cajsa!

Träffade morgondagens coach Isa i hallen, om det blir ben i morgon ska jag INTE köra. Nån måtta får det vara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina