måndag 13 maj 2019

2019:20:1 Måndagswod ala Coach Cajsa

Well, det låga energiintaget och höga koffeinintaget gör sig nu rejält påmint.... Yrslig och illamående efter passet. Not good. Ska försöka komma igång och äta. Lovar.

Dagens roligheter var först en uppvärmning utomhus med Cajsas signatur "baklängesövningar" - - alltså det orimligt svårt att göra grodhopp baklänges. Orimligt. Vi kombinerade detta med löpning runt hinderbanan (100 meter p varv).

Sedan team om 2 där jag hade två som en som teammates, vi var alltså tre, det går också :-)

A) 8 min amrap
30 Wallballs
20 KB twohand snatches (12kg)
10 pullups (jumping)

B) 25 minutes amrap
40 cal row/ski-erg
35 KB thruster (8 min)
30 DL (60 kg)
40 burpees over bar
35 DB snatches (10 kg)
30 KB HPC thruster (8kg)
35 pullup (jumping)

Jag hade en 15 kilos hantel första set på snatcharna. Det hade nog gått om jag fick foka på teknik och inte skulle göra många. Bytte till 10 kg och det är faktiskt för lätt. Ska ta 12.5 nästa gång. 

Sedan lattjade jag och Cajsa och Linda lite och stod och var lite bittra över att "vi vanliga" har noll chans att komma upp på tavlan över boxrekord när vi har superstarka brudar som Isa, Mickis och Bella... Men, Toes-to-bar var tomt... så, jag vet att jag kan göra en, utan skor 😜, och sedan fick Linda och Cajsa göra om 1-2 platserna. Så nu är jag 3-a i boxrekord i toes to bar.. .med 1 😂😂 i ett dygn typ tills nån gör två och slår ut mig 😜. Men nu har jag varit på tavlan en gång i alla fall....

Som vanligt är det bästa med Gjuteriet människorna och att få vila från livet en stund. TACK vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina