fredag 24 maj 2019

2019:21:2 Fredagsmys med två brudar #kvällstidningsrubrik

Skuttade ur jobbsoffan och brummade bort till Gjuteriet för att mötas av två brudar och en coach Garry. Riktigt fredagsparty med andra ord - helt utan discostämning dock 😉 - Ja, det var ett gäng andra där också som slet och lyfte och svingade och pulluppsade, ja ni fattar, en helt vanlig fredag i en crossfitbox!

Igår skrev jag om att jag lyckades RXa Fight gone bad. Idag var det mer normalt läge när jag låg på 53% av RX 😂😂😂 Vikt över huvudet - not really my cup of tea om man säger så.😱. Men, i ärlighetens namn så kunde jag nog fasen haft 2.5 kg till där. Ska prova nästa gång!

Första bruden var alltså Grace där RX-vikt för snippförsedda atleter är 42.5 kg och jag hade 22.5. Det är enkelt. 30 Clean and Jerk på så kort tid som möjligt. Jerk är alltså att stången ska upp på raka armar utan efterpress. Jag gissar att om jag haft en domare bredvid mig hade jag fått några norep, kanske inte på efterpress men på att jag inte hade helt utlåsta armar. Nåväl. Det är ingen tävling sålänge man inte är på RX ändå så 😘

Nästa wod var Helen som är 3 varv av: 400 meter löpning, 21 KB-sving (16 kg), 12 pullups. Jag kommer nog aldig i min livstid att kunna rx-a en wod med pullups eftersom jag är så komplett värdelös på det. Nu är ju dessutom knät så bra att jag inte kan komma undan löpningen med den ursäkten 😳 så bara bita ihop och springa. Så sjukt båååååring. Men 16 kg på kb-svingar är faktiskt lätt, jag gjorde 21 unbroken alla tre varven och det var inte ens tungt. Pullupsen gjorde jag med en jävla massa gummiband som hjälp.

Sen rann svetten i floder och jag kände mig faktiskt lite nöjd över mig själv. Dags att göra taco till ungarna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina