torsdag 2 maj 2019

2019:18:4 Team-wod på en torsdag! #såkanmanocksågöra

Den här veckan är jag lite lyckligt lottad i att planeringen är sådan att jag faktiskt kan göra flera veckodagspass, så då passar jag på!

Idag stod det cardio på proggen men innan dess så körde coach Garry lite teknik-genomgång på KB-snatch. Bra och välbehövligt. Nu vet jag att jag kan snatcha en 16 kg kettlebell... inte jätte många gånger men i alla fall en sisådär 10 per arm. Det hade jag aldrig i hela livet trott för ett halvår sen! HEJA MIG! Faktiskt.

Sedan ett team-pass där jag fick äran att teama med Eva, efteråt var vi ångande heta och glada


Vi klarade passet på time cap som var 30 minuter, men det var ENBART för att Eva drog mer än sin hälft av burpees. Jag måste bli bättre på att komma upp ur dem, det här börjar bli ohållbart. 

You-go-I-go med fri delning  (mina vikter inom parentes)
40 HSPU / Sittande axelpress (2x5kg)
50 Over Under Partner
60 One arm Thruster 22/16 (5 kg)
70 DB Snatch 22/16 (10 kg)
80 Box jump overs 60/50 (40 cm)
90 KBS 24/16 (16 kg)
100 Burpees

Rejält svettigt redan i övning 2, glad att jag sansade mig på thrusters och bara tog fem istället för att slita upp 7 eller 8. 10 Kg DB-snatchar var inget problem alls faktiskt. Boxjumpen pågick en eon... på riktigt, kändes sjukt mycket. KB-svingarna var lätta, skönt med lite vila innan burpees... Där vi började med att göra varannan och när jag behövde vila så körde Eva på och gjorde 5-10 stycken och sedan varnnan igen. På slutet gjorde jag 5 i taget. Men det är tungt alltså. Rejält. 

Nåja, när det vila tills i morgon :-D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina