onsdag 1 maj 2019

2019:18:3 It is all about those balls...

Förr i världen dubblade jag pass rätt ofta, nuförtiden hinns det sällan med, men idag fanns det två pass och jag var ledig och tja, why not liksom?



Eftermiddagen tillbringades därför med coach Camilla och alla hennes bollar ⚽ fast inte fotbollar utan medicinbollar! Vi jobbade två och två och jag teamade med Peter 👍.

Väldigt bra och utmanande upplägg och eftersom det var ganska rejält många kast/övningar så höll jag mig till en 3kg - boll.. förutom i sista delen där det mer blev den det blev.

Passet:

A) Fri delning, 8 synkade burpees mellan varje övning
60 raka situp med kast
50 sidokast
40 Fot till boll
30 Knä Knä situp
20 Cowboy squat (han vi inte)

B) TC: 8 minuter U-go-I-go en övning i taget
8-7-6...-1
Wallballs
Bron
Dubbel-situp (vi hann till 7)

C) TC 6 minuter U-go-I-go
6 ryss kast
4 Bollbyten
100 meter run
Vi gjorde 3 varv var (tror jag).

Väldigt roligt och utmanande och skönt att slippa träna benen mer än i dom där wallballsen 😜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina