söndag 12 maj 2019

2019:19:4 40 minuters paus från livet

Status:

Matintag: Minimalt
Sömn: många vakna timmar i sängen men lite sömn
Mentalt: Ledsen, uppriven, ångest
Fysik: Hyfsat ok, inga direkta ont någonstans

Så, jag visste att idag var inte dagen jag ska pressa mig, men jag behövde en paus från mig själv, från allt det jobbiga som just nu vänder ut och in och upp och ner på min värld så därför åkte jag ändå för att träna. För vissa kan det kanske verka konstigt, för mig är det en coping-strategi som inte är sämre än andra.

Dagens pass var en teamwod för coach Eva och idag var det vår egen super-Anna som fick äran att släpa runt mig. Hon är domare så jag fick några bra tips på vägen som ren bonus. Inte för att jag tänker tävla men det är ju bra att göra rätt ändå!

Mitt fokus idag var inte tunga vikter utan att ta mig igenom på puls runt 140-150 och känna att jag kunde hålla teknik i övningarna hela vägen, Det tycker jag att jag lyckades med.

Pyramidpass, TC 40 min, fri delning
800 meter rodd
60 pullups (jag hade grönt+svart och växlade grepp)
60 HPC (20 kg)
60 boxjumps (lägsta)
60 pushpress (2x5kg)
800 meter rodd
60 pushpress
60 boxjumps
60 HPC
60 pullups

Vi hade 10 rep pullups kvar på timecap.

Svettigt, och lyckades hålla fokus på träningen dessa 40 minuter, vilket var målet idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina