söndag 5 maj 2019

2019:18:6 Galet svettigt, galet bra musik, galet bra pass, galet bra gäng, galet bra coach. #galet

Veckans sjätte pass och BAM en full träningsvecka, det var fasen inte igår! Tänk va mycket jag skulle hinna träna om jag inte jobbade i Göteborg... 😏

Vår uterigg börjar bli klar! Här kommer det bli gött att hänga i sommar!


Veckan avslutades med ett teampass i 4 10 minuters amrappar design coach Cajsa, team om två , fri delning och Peter ställde upp som min hare idag 👍

Först en uppvärmning som skulle platsa på listan över evil-idrottslärare-övningar, tur vi är vuxna och kan ta oss förbi förnedringen 😜 jag väljer att se det som en kick ur komfortzonen 😘

Nåväl, sedan väsentligheterna.

AMRAP 1
500 meter rodd
50 situps
50 goblet squats

Här körde jag air squats, har bestämt mig för att göra det ett tag och nöta in rätt rörelse i kroppen istället för att vålda upp vikt och få ont igen. Rodde på 2.10 tempo och vi klarade 1 varv + situpsen

AMRAP 2
10 pullups
100 m run (båda)
10 T2B
100 m run (båda)

Här gjorde jag supinerat grepp idag, första 3 rundorna med grönt gummiband och sedan grönt+rött i nästa två. Jag gjorde kipping kneeraises, igen, försöka få in tekniken och rytmen för att kunna göra T2B sedan. Springa är inte min grej men 100 meter överlever jag

AMRAP 3 you go i go (ett varv var innan byte)
5 burpees
5 DB-snatchare
5 boxjump over
5 loggtoss

Här hade jag 10 kg, liggande låg låda och 6 kg boll. Redigt svettigt men vilan räckte för att ladda om så effektivt. Försöker lära mig komma upp snabbare i burpees, för det är en akilleshäl just nu som drar ner mig många gånger.

AMRAP 4 Pyramid 2-4-6-8-10-8-6-4-2

Manmakers
1 round bearcrawl (båda)

Alltså , den här övningen är rent jävlig, ser löjlig ut men SATAN så trött man blir! Vi har tyvärr lite dåligt med små hantlar och den här går inte att göra med kettlebell. Så jag fick ta 8 kg och det är i mesta laget så i thruster-delen fick jag ta en arm i taget, jag provade med båda och visst jag får upp dem men det är inte med nån kontroll alls. Vi nådde till 8 på vägen ner.

Asbra pass med peppig musik och bra energi i boxen - lövving it! Tack coach Cajsa och alla goa som förgyller mina träningspass med er närvaro! 💛💚💙💜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina