torsdag 23 maj 2019

2019:21:1 Om att rx-a en wod #fightgonebad

I crossfit finns det RX-vikter på en del woddar, det är den "ordinerade" vikten för övningen i wodden som man ska köra. För många woddar finns dessa från Crossfit-HQ och ibland är det coachen som sätter rx-vikten på passet.

Jag har varit - och är - i många fall rätt långt ifrån att klara RX-vikter på woddar, jag brukar vanligtvis ligga på mellan 60-80% av RX. Och ibland måste man välja mellan att köra väldigt få reps "rx" eller lite fler på lägre vikt.

Idag var det coach Garry som bestämde och då blev det "Fight gone bad" - en wod som ska efterlikna 3 ronder UFC ;-) minus att man blir sönderslagen då...

Jag är fortfarande faktiskt inte på banan psykiskt så inga ini-väggen-pass, det passade därför rätt bra att idag istället faktiskt köra den här wodden RX-ad, och vet ni - JAG KLARADE DET!

3 Varv
1 minute wallballs 6 kg
1 minute Sumo DL High Pulls 25 kg
1 minute Box jumps 45 cm box
1 minute Push press 25 kg
1 minute row
1 minute rest

Jag hoppade alltså på hög(re) låda idag - yey! Lite läskigt men jag kunde! Det är ju meningen att man ska räkna sitt totala antal reps men det hade jag inte lust med, dels för att jag inte är särskilt tävlingsinriktad av mig och verkligen inte har lust att skylta på nån tavla med mina modesta resultat, men också för att jag idag tyckte det var helt rimligt att bara fokusera på teknik och att genomföra det på RX var tillräckligt bra! (om jag skulle gissa så hade jag väl typ 40 reps p runda eller nåt).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina