torsdag 9 maj 2019

2019:19:1 Var är min kondition? Den har rymt nånstans... :-/

Basic-wod idag - dvs lite lättare övningar, lite mer ös- vanligtvis ... Coach Garry hade trollat ihop ett löjligt flåsigt pass idag. Eller så är det bara jag är jäkligt dåligt tränad....

Team om två idag, fri delning och jag fick det stora nöjet att jaga tillsammans med Christina idag! 👍


En för kort natt, en lång dag på jobbet och jag var ärligt talat inte jättetaggad på att träna men utan pass idag blir det för få pass i veckan så det var bara att bita ihop, och efteråt är jag ju glad att jag gjorde det. Det är ju det där med att inte tänka efter utan är det träningsdag så tränar man. Punkt.

Coachen hade idag satt upp  (mina vikter inom () )
AMRAP team om 2, TimeCap: 40 minuter
20 cal cardio maskin
40 KB marklyft (24 kg)
20 cal cardio maskin
40 kb-swingar (20/24kg)
20 cal cardio maskin
40 situps
20 cal cardio maskin
40 wallballs (3 kg)
20 cal cardio maskin
40 boxjumps (låg)
20 cal cardio maskin
40 DB snatch (10 kg)

HERREGUD säger jag bara. Vi rullade alltså runt på 20 cal rodd/ski-erg/air bike/ 20 synkade burpees mellan varje övning. Det var tungt för benen idag. Rikgit tungt. Och för lungorna. Ännu tyngre. Efter 25 minuter hade jag tillräckligt hög puls för att inte längre kunna ta in omgivningen.. coach Garry trodde jag blängde på honom när jag står där med tom och frånvarande blick och fokuserar på att få kontroll på andningen och inte svimma... 😂

Men sen plötsligt så är det bara minuter kvar och vi sliter oss igenom andra omgången burpees och sen situps och sen 10 cal rodd i maxtempo och sen 20 wallballs och sen... SLUT.

Fy fan kändes det i några minuter. Sen kändes det jättebra igen. Som vanligt 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina