söndag 26 maj 2019

2019:21:3 Om en skalad och delad men likförbannat djävulsk mile

Det finns en Wod som heter "Devil´s mile" - jag tror att det är nån Navy Seal grej 😏, försökte googla fram lite bakgrund men hittade inte, så vet du så posta gärna i kommentarerna nedan!

Änywäy. Den är jävlig, Och hardcore utförs den med viktväst. Typ. Not so much i motionärsvarianten dock 😂. Och vår egen galenpannacoach Tom satte upp den på tavlan idag men var "snäll" och lät oss köra den i par där själva "mile"-n delades på två... Well. Tungt som fan ändå. Lovar!

Jag teamade med coachens mamma, så ännu en variant av tanter kan 😂😜.

Vi körde alltså You go I go på själva 400 meters sträckorna men mellanakterna kördes synkade och båda gjorde alla repsen. Timecap 40 minuter och vi hann bara 20 meter in på bear-crawlen, Hade nog behövt åtminstone 15 minuter till för att göra klart.

Devil´s mile: 
400 m walking lunges (knäisättning)
sync 30 Pushups (gjorde på knä, 5 i taget)
400 m overhead carry (10 kg hantel över huvudet)
sync 30 air squat
400 m broadjump
sync 30 burpees
400 m bear crawl

Vår box är 10 meter bred så ett varv är 20 meter och vi skulle ju göra 200 meter var så vi delade med ett varv var förutom på overhead carry där vi körde 2. På bear crawl hade vi bara 1 minut kvar så vi körde tillsammans den minuten och jag hann typ 25 meter.

Så, skalad (ingen vikt på lunges t.ex.) och delad (team) men ändå sjuuuuukt jobbigt. Mina ben kommer vara STUMMA i morgon. Det hade varit roligt att ta god tid på sig och faktiskt göra hela den här någon gång. Jag har ju några andra kvar också, typ Krebbs som jag inte heller lyckats göra klart - än.

Det jag tar med mig idag är att jag faktiskt kan göra 20 meter walking lunges, det var inte så länge sedan som jag knappt hade stabilitet nog att göra vanliga framåt-utfall stillastående på golvet. Jag har kommit LÅNGT. Jag gjorde också 5 broadjumps på 10 meter vilket innebär att jag nu hoppar 2 meter. När jag skulle börja hoppa efter menisk-rehab kom jag kanske .120 eller nåt, i bästa fall. Spänsten jag har nu har jag nog aldrig haft!

Svetten droppade och benen skakade men jäklar, sicken utmaning! Tack Tom! #enitaget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina