fredag 3 maj 2019

2019:18:5 Gott och blandat i teamformat! #fredagsfysförefredagsmys

Coach Eva skippade proggen idag och det var nog liiite bra, för det var styrka och min rygg är bra trött nu alltså! Ska bli skönt med vilodag i morgon!

Istället teamade jag ihop mig med superstarka Johanna som "ville ta det lite lugnt" - vilket då motsvarar mitt nästan-i-väggen-tempo 😜 Vilket väl syns på den här bilden, jag jättesvettig, hon nästan oberörd 😂, så roligt att få jaga dig idag Johanna!



Dagens pass var 5 "stationer" och 7 minuter per station 1 minut vila

Varje station var stege uppåt och teamet gjorde varannan övning. Alltså, första stationen var KB-Sving, Goblet Squat och Marklyft. Då började Johanna och gjorde 1 KB-sving, jag 1 squat, hon 1 marklyft, sen jag 2 svingar, hon 2 squat jag 3 marklyft osv.

Roligt koncept där man måste ha hjärnan med och räkna och hålla reda på vilken övning man ska göra. Jag måste nog öka vikt på kettlebell i svingar nu för 16 är i lättaste laget. 😱

Så här såg stationerna ut


Jag anpassade lite och gjorde bara air-squats i A, foten bråkar lite, gjorde jumping pullups och tuck-ups i C, armhävning på knä i B, 3 kg boll i wallballs och 6 kg i loggtoss i D. Rodde 10 cal men cyklade bara 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina