onsdag 1 maj 2019

2019:18:2 Ett rktigt arbetsdagspass - passande på labour day! #äntligenmarklyft

Eftersom jag är en sån motvallskärring som inte firar högtider så gick jag i säng i vanlig tid igår och vaknade pigg som en lärka #iwish 😏.... alltså upp då, i säng var jag. Änywäj.



Cajsa har alltid en liten räv bakom örat, så även idag så som uppvärmning blev det en reaktionslek där hon ropade färger (på skånska.. vilket var aningens förvirrande för vissa 😂😂)  och ännu mer för dom av oss som inte kan höger och vänster 😱.

Sedan en EMOM 12 minuter med... tadaaaaaaa MARKLYFT! Yey! och pullups där jag gjorde jumping med försök till excentriskt mothåll, herregud vad jag är svag i den övningen... men jag är fan stark i marklyft! Hade 50 kg på stången och vi gjorde 10 i varje varv så totalt 60 lyft på 50 kilo idag och jag hade kunnat göra 20 till.

Det är tur jag inte har någon att hålla i handen för nu var det så länge sedan jag körde marklyft att mina händer tog lite stryk, den där marklyftsvalken på långfingrarna .... 😱😨


Efter det var ett ⭐tabata-maraton ⭐ i 8 ronder, två övningar i varje rond (klassiska 20/10-intervaller). Alltså totalt 32 minuter ca 30 sekunders rond-vila.


Här hade jag en 16 kg kb i svingar och gjorde airsquats. En planka blev på knän eftersom axlarna började bråka lite, boxjumps på liggande låda, wallballs med 6 kg boll (blev inte många, här var det tungt), gjorde 2 SU och 1 DU, alltså singel, singel, dubbel, singel singel, dubbel. Snatchade med 8 kg hantel och gjorde utfallen oviktade. Tuckups och i slutet på intervallerna faktiskt bara cykelben, tappade ländryggen.

Fick ta på mig fotledsskydd idag. Det är ju så klassiskt, när man får ordning på en del i kroppen så börjar en annan att tjafsa, det är som att det onda bara åker runt aldrig riktigt försvinner. Och ja, det är väl för att grundproblemet fortfarande är kvar där nånstans. Min vänstra fot är ju stukad några gånger och senaste tiden har den känts stel och inskränkt i rörlighet, jag har t.ex. haft svårt att sitta på huk, något som inte varit en issue innan. Vi har ju också löpt en del och det skulle kunna spela roll det också. Nåja. Jag ska vara försiktig och snäll mot den så får vi se var det slutar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina